אל"מ (מיל') מיכאל מילשטיין, שבתפקידו האחרון היה היועץ למתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, עשה את רוב תפקידיו במודיעין. בין היתר, שימש כראש הזירה הפלסטינית באגף המודיעין. כתבנו הצבאי טל לב-רם נפגש עימו במשרדו בתל אביב, כחודשיים לפני שהחלו צעדות השיבה ברצועת עזה. באותה התקופה, הנושא כמעט ולא היה על סדר היום. במהלך פגישתם, הציג האל"מ (מיל') את היוזמה האזרחית שהולכת ונרקמת ברצועה לקראת אירועי יום האדמה השנתיים, וההכרזה האמריקאית על העברת השגירורת מתל אביב - לירושלים. 
מילשטיין טען בשיחה כי הדבר שנראה אז כ"יוזמה מקומית קטנה", עשוי להתפרץ ולהפוך למשהו הרבה יותר גדול. הסרטונים שהגיעו מרצועת עזה דיברו אז על תהלוכות גדולות שינועו לעבר הגדר, והתרחישים התממשו כחודשיים לאחר אותה הפגישה בתל אביב. כמעט שנה חלפה מאז הצעדה הראשונה, וכעת נראה שרצועת עזה שהולכת ומתחממת, ומתקרבת צעד אחד צעד לקראת עימות מול ישראל. כעת, נשאלת השאלה - מה פספסו אצלנו? האם הבינו אצלנו שחמאס למעשה ינצל את תהלוכות השיבה, ויהפוך אותן לקמפיין ארוך הולך ומתפתח ולאירועים אלימים על הגדר, הכוללים טרור אש ובלונים, ומדי פעם ירי רקטות לעבר ישראל. 

האם הסימנים המקדימים היו יכולים לאפשר לישראל להיערך לכך טוב יותר, ברמה האסטרטגית, ולקבל החלטות לגבי שיפור המצב הרצועה, כאשר לא נמצאים במצב שבו כל ויתור יתקבל כסחיטה באיומים. מנגד, מה חמאס מרוויח מכל זה? האם הארגון הגיע להישגים? והאם הציבור בעזה עדיין מאמין לטענות שהוא מסוגל לשפר את תנאי חייהם. כל זאת מתרחש כאשר ברקע, המצרים מנסים לתווך בניסיונות ההגעה להסדרה. מרחב הגמישות הישראלי קטן מאוד ערב הבחירות, ונשאלת השאלה האם בסופו של דבר אנחנו הולכים ומתקדמים לקראת עימות צבאי נוסף ברצועה? 
השיחה הזו הוקלטה כמובן לפני אירועי יום חמישי בערב ברצועה, ירי הפג'ארים והרקטות ומנגד ההפגנות נגד חמאס, שחושש מכך שהן ייצאו משליטה. דובר הג׳יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב מסר, כי בשל המצב הביטחוני - צעדות השיבה בוטלו היום.  זהו הפרק הראשון בסדרת פודקסטים שתחזיר לכם את הביטחון. מהלחימה בעזה, דרך עבודת העיתונאי הצבאי ועד ללוחמה בסייבר. בכל פרק ישוחח כתבנו עם אישיות מתחום הביטחון על המבוקשים, החיסולים, והכותרות שלא מגיעות לעמודי החדשות.