שרידי אחת הרקטות שנורו אמש מרצועת עזה לגוש דן אותרו היום (שישי) במתחם "מקווה ישראל" הסמוך לחולון. כוחות משטרה, חבלני משטרת ישראל ואנשי מעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) הגיעו לזירה ואספו ממצאים וחלקים מהרקטה. מלאכת האיסוף כאמור, התבצעה בתיאום עם צה"ל ופיקוד העורף.



אמש נשמעה אזעקה ברחבי גוש דן בעקבות שיגור של שתי רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בצה"ל ציינו כי מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש ולא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. כמו כן, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים באירוע. מדובר בירי הטילים השני לעבר גוש דן מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014.



צה"ל תקף במהלך הלילה כמאה מטרות טרור ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטות. על פי הודעת צה"ל, "מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמאה יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקף מתחם המשרדים של מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה. המטה אמון על הכוונת פעילי הטרור של חמאס באיו"ש וזאת באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים כנגד ישראל ואזרחי ישראל". בעקבות תקיפות צה"ל, במהלך הבוקר התרחשו שני מטחי ירי לעבר שדרות ועוטף עזה - הראשון בסביבות השעה שש בבוקר והשני כשעה לאחר מכן. מדובר צה"ל נמסר כי המטח השני כלל ארבעה שיגורים לשטח ישראל וכיפת ברזל יירטה שלושה מהם.



אזור נפילת הרקטה סמוך לחולון. קרדיט: דוברות המשטרה
אזור נפילת הרקטה סמוך לחולון. קרדיט: דוברות המשטרה



ההערכה בצה"ל היא  שהירי אמש של שני הטילים לעבר תל אביב היה טעות של חמאס ולא פעולה מכוונת, זאת למרות ההבנה שמדובר באחריות של חמאס. במערכת הביטחון מציינים כי על אף שנראה שלא הייתה כוונה לבצע את הירי, התגובה הישראלית לא התחשבה בכך וצה"ל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה. לפי ההערכה, מדובר בתקלה טכנית הקשורה לטיפול במערכות השוטפות של חמאס.



האירוע אמש הגיע לאחר יום מתוח ברצועה. כוחות חמאס דיכאו בכוח ובנשק חם אזרחים שאזרו אומץ ויצאו להפגין ברחבי רצועת עזה נגד יוקר המחיה והמצוקה שבה הם שרויים. במחנה הפליטים ג'בליה תועדו אנשי חמאס יורים באוויר ומכים מפגינים. על פי דיווחים, אנשי זרוע הביטחון של חמאס אף החרימו מכשירי טלפון של עיתונאים שצילמו את האירועים. בצילומים נראה אחד המפגינים נגרר לתוך רכב ונלקח למקום לא ידוע. המפגינים צעקו: "רוצים לחיות", "אוי לבושה", "אוי לחרפה", "המחירים עלו למעלה כמו אש".