רב אלוף במיל׳ בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת "כחול לבן", מסר אחר הצהריים (שישי) הצהרה ביטחונית בקיבוץ נחל עוז הסמוך לגדר המערכת, בעקבות אירועי ירי הרקטות ביממה האחרונה לגוש דן, לשדרות וליישובי עוטף עזה והדיווח על פריצת המודיעין האיראני למכשיר הסלולרי שלו.



הרמטכ"ל לשעבר התייחס למצב הביטחוני המתוח בעקבות ירי הרקטות ואמר כי "זאת הפעם השנייה שאני ביישובי העוטף השבוע והפעם השנייה שאני מגיע על רקע של הסלמה פוטנציאלית. מה שאנחנו רואים מול העיניים בשבועות האחרונים וביממה האחרונה זה אובדן ההרתעה של מדינת ישראל. הרתעה שחוקה, שקובעת את סדר היום".



גנץ המשיך: "חייבים להחזיר את היוזמה לידיים, את המדיניות הקשוחה ובאופן שבו חמאס ירצה לחזור לשקט מוחלט כמו אחרי 'צוק איתן'. אחרי זה לא מבזבזים שלוש שנים וחצי ולא עושים כלום, אלא פונים לאפיקים אחרים. קודם כל שקט, שקט בעוטף בשביל התושבים שמפתחים את המקום, ומצפים לשקט. זה נכון לקרית גת ולתל אביב ולכל מקום במדינת ישראל. צריך דחוף לחזור למקום הזה".



עוד אמר גנץ, כי "אתם יודעים טוב בדיוק כמוני שאנחנו נמצאים בסיפור של אירוע ביטחוני מתמשך, ובאירוע כזה פתאום מישהו מוציא סיפור פוליטי רכילותי הזוי לחלוטין. מה שהיה לי להגיד, מסרתי. אני לא הולך למקום של הרכילות הזאת. זה חשוב, יש כאן שני אירועים גדולים ולא לטשטש את זה. יש לנו מאבק על אתיקה דמוקרטית ועל הבית. השני לא קורה. גנץ זה לא הסיפור, אין שם שום איום עליי, או משהו ביטחוני. אין למה להתייחס לזה. יש פה בעיה יותר חמורה מהטלפון של בני גנץ. הפעילות שהמצרים עושים היא מאוד חשובה. הם שותפים, שכנים ויש לנו הסכם שלום איתם ודרך ביטחונית משותפת. שקט צריך להיענות בשקט, בינתיים מזוודות נכנסות וטילים חוזרים. לא אשרוף מקורות ושאר שותפיי להנהגה לא קשורים לזה".



"אני לא חשוף לחומר המודיעיני וטוב שכך, אני סומך על צה"ל", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "אם פוגעים בביטחון ובריבונות שלנו ניתן להגיב ככל שרק נרצה. שיהיה ברור לאן אני הולך. נכנסתי לפוליטיקה כדי לשרת את מדינת ישראל, אני יודע שאני משלם מחיר כבד ואשלם מחיר עוד יותר כבד כי האנשים שאני משחק איתם, הם אנשים שהערכים שלהם בריצפה במקום הכי נמוך, אבל ישראל יותר חשובה, אני עושה זאת בשביל הילדים שלי ושלכם".



לסיום אמר, "אני חוזר ומדגיש שלא היה איום ביטחוני, אין שם חומר ביטחוני, אני לא נתון לסחיטה בשום פנים ואופן. לגבי הסוגיה הביטחונית, מישהו עושה לכם ספין, הופך את הבעיה הגדולה ללא קיימת. נתניהו צריך לעמוד מאחורי הדברים שלו ולא בהססנות, לטובת אנשים שחיים פה ושם. שבת שלום".



בלשכת ראש הממשלה הגיבו מוקדם יותר היום לפרסום על הפריצה לטלפון הסלולרי של גנץ ע"י המודיעין האיראני ואמרו כי נתניהו לא עודכן בעניין. "מבלי להתייחס לפרטי הדיווח, ראש השב"כ לא עדכן את רה"מ או מי מטעמו בענייניו של בני גנץ", נמסר מלשכת נתניהו. 



כזכור, אתמול דווח ב"חברת החדשות" כי איראן פרצה לנייד של בני גנץ, ושאבה את כל תכולתו. על פי הפרסום, לפני כחמישה שבועות הגיעו שני בכירים בשב"כ לפגישה עם הרמטכ"ל לשעבר והודיעו לו כי המכשיר הסלולרי שהוא מחזיק ברשותו נפרץ על ידי שירותי המודיעין האיראניים וכי תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות מקצועיות, הגיעה לידי אותם הפורצים.



עוד צוין בדיווח, כי הבכירים הזהירו אותו כי כל פרט שהיה שם יוכל לשמש נגדו בעתיד, אם האיראנים יבחרו בכך. בפניית חברת החדשות לשב"כ בחרו שלא להתייחס לתוכן הידיעה. 



הפרסום עורר אתמול מהומה רבתי בחדרים הפנימיים של ״כחול־לבן״ ונפל כרעם ביום בהיר על כמה מראשיה, שלא היו מודעים לאירוע עצמו. שלא לציטוט, מביעים ב"כחול לבן" ספקות לגבי האפשרות שאיראן תתעניין בטלפון הנייד של רמטכ"ל ארבע שנים לאחר שפרש מתפקידו, ומביעים פליאה על צירוף המקרים שגרם לכך שהפריצה התקיימה בסמוך להחלטתו של גנץ להתמודד על ראשות הממשלה.