אדם נורה למוות ברחוב הדרור ביפו. על פי גורמי רפואה הוא פונה לבית החולים באופן עצמאי במצב אנוש אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה. הרקע לאירוע הוא, ככל הנראה, פלילי.



לפני ארבעה ימים נרצחה דיאנה פואד אבו קטיפאן בת ה-18 מלוד, יום לפני חתונתה. הצעירה נורתה בעת שנסעה עם סבה ברכב כדי להשלים את ההכנות לחתונתה ולמדוד שמלת כלה ביפו. ברגע שנכנסה לרכב היא נורתה על ידי אלמוני. בזירת האירוע נכח גם סבה, בן ה-64, שנפצע גם הוא, אך באורח קל. דיאנה נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים "אסף הרופא", שם נלחמו הרופאים על חייה, אך נאלצו לקבוע את מותה.  ארבעה בני משפחה של הצעירה נעצרו בחשד למעורבות באירוע, כולם תושבי לוד, בני 24, 42, 46 ו-64.  הרקע לאירוע הוא ככל הנראה רצח "על כבוד המשפחה".



לפני 11 יום  פורסם כי חקירת המשטרה הובילה לפענוח רצח אשרף אבו קעוד, אב לחמישה, אשר נורה ברחוב יפת ביפו בדצמבר האחרון, בעת שעמד מחוץ לחנות הממתקים בה עבד. במהלך החקירה נאספו ראיות למעורבותם של האחים אחמד (24) וג׳מיל (22) עדס, שיחד עם נוספים, היו מעורבים ברצח ופעלו לשיבוש חקירת המשטרה. מהחקירה עלה כי כי הרקע לאירוע הינו, בין היתר, ויכוח קודם שהתגלע בין המנוח לבין החשודים, אודות תיקון דלת שבוצע ללא אישורם של בני משפחת עדס.