חברת בואינג הודיעה הלילה (שבת) כי בכוונתה לשחרר תוכנה משודרגת עבור דגם מקס 737 בתוך שבוע עד עשרה ימים. דובר חברת באוינג הודיע כי השדרוג יחל על פני כל הצי של 737 מקס כבר בשבועות הקרובים.

החברה החלה בשדרוג התוכנה בעקבות התרסקות המטוס האתיופי והמטוס האינדונזי בתקופה האחרונה. שתי ההתרסקויות וקווי הדמיון ביניהן עוררו שאלות חדשות על המערכת של דגם בואינג, אך עד כה אין ראיות לגבי בעיה ספציפית באותה תוכנה. 

כזכור, השבוע הודיעו קנדה, ברזיל ופנמה כי הן מצטרפות לארצות הברית, ויקרקעו את מטוסי הבואינג 737 מקס 8. כמה שעות לפני כן, בואינג עצמה הודיעה כי היא ממליצה למדינות העולם לקרקע באופן זמני את כל המטוסים מדגם זה. הצהרה זו הגיעה לאחר שמרבית מדינות העולם כבר החליטו להשעות את השימוש בדגם המדובר, שספקות בנוגע לבטיחותו עלו לאחר התרסקות המטוס באתיופיה בתחילת השבוע.

על פי הצהרת החברה, "בואינג ממשיכה להיות בטוחה לחלוטין בבטיחות של מטוסי מקס 737. אולם, לאחר התייעצות עם רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA), מועצת הבטיחות הלאומית של ארה"ב (NTSB) ורשויות התעופה ולקוחותיה ברחבי העולם, החליטה בואינג מתוך זהירות יתרה ועל מנת להרגיע את ציבור הטסים - להמליץ על השעיה זמנית של כל מטוסי הדגם".