גם במהלך השבת הפוליטיקאים לא נחו והשתתפו היום (שבת) באירועי שבת תרבות ברחבי הארץ. בשבת תרבות בפתח תקווה אמר ח"כ יואב קיש (הליכוד) בהתייחס למצב הביטחוני מול עזה כי "ההרתעה קיימת במאה אחוז, זה דבר אחד. דבר שני, ראש הממשלה מטפל בנושא הביטחוני כאילו אין בחירות. אם צריך, אז אנחנו גם לפני הבחירות נשטח את עזה". 


ברעננה השתתף באירוע שבת תרבות יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שם התייחס גם הוא למצב הביטחוני מול עזה ולהתנהלות ראש הממשלה. "אין תכנון אסטרטגי באף נושא. נתניהו מסתכל רק על הטווח הקצר. רק על גזירת סרטים וכותרות". 
 
"אנחנו נעשה בדיוק הפוך מהליכוד", הבטיח גבאי. "אנחנו מאמינים ביוזמה ולפתור את הדברים לטווח הארוך, ולא להתגלגל מאירוע לאירוע. אנחנו פרסמנו תכנית שבמרכזה העיקרון לפיו צריך להילחם בטרור תמיד, אבל ביד השנייה צריך להילחם כדי שעזה תהיה מקום נורמלי לחיות בו. שיהיו בה מים, חשמל, ביוב ותעסוקה. אנחנו רוצים שבעזה יהיה חמאס חלש וכלכלה סבירה. היום מה שקורה שם הוא בדיוק הפוך. נתניהו מחזק את חמאס והקיצוניים ומחליש את המתונים".

שלי יחימוביץ': נמליץ לנשיא על גנץ לראשות הממשלה



בשבת תרבות בקריית אונו השתתפה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), וביקרה את הקריאות של ראשי מפלגת "כחול לבן" לתגובה קשה בעזה, וטענה כי אלו אינן נבונות אלא "פופוליסטיות ומליטנטיות". "הפתרון בעזה, אינו פתרון צבאי אלא פתרון מדיני, ובו כשלה ממשלת נתניהו שוב ושוב כאשר סירבה בעקשנות לנצל הזדמנויות בינלאומיות ואזוריות, והחלישה את הראשות הפלסטינית על חשבון האדרת החמאס וחיזוקו כספית ודיפלומטית", אמרה יחימוביץ'.



עם זאת יחימוביץ' הבהירה כי מפלגתה תמליץ בפני הנשיא "על גנץ לראשות הממשלה. הקרב הוא בין הגושים, בין מרכז ימין לבין מרכז שמאל ועל המצביעים לזכור שמי שירכיב את הממשלה יהיה מי שמספר הממליצים עליו יהיה הגדול ביותר. כל מי שמאמין בכלכלה הוגנת וחברה צודקת, בפתרון מדיני שפוי, ובדמוקרטיה ושלטון החוק, צריך להצביע למפלגת העבודה". 



שלי יחימוביץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



זנדברג: "מרצ תחזיר את החינוך הדמוקרטי, ליברלי, פלורליסטי"



יו"ר מפלגת מרצ, תמר זנדברג, השתתפה היום באירוע שבת תרבות בשהם, והצהירה כי מפלגתה תמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, "אבל היא זו שגם תיצוק תוכן לממשלה שלו. מול אלטרנטיבה של פייגלין ובנט במשרד החינוך, תארו לכם את מרצ חוזרת למשרד החינוך ומחזירה את החינוך הדמוקרטי, ליברלי, פלורליסטי". 



זנדברג התייחסה לפסילת מועמדותם של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, ואמרה כי "בתי הכנסת והמסגדים סגורים היום בניו זילנד לאות הזדהות, ומתוך הבנה שאלימות רצחנית צומחת מתוך תיאוריות גזע. כאן בישראל השיסוי היהודי-ערבי הפך לנושא מכריע במערכת הבחירות, ואני מקווה שמחר מובילי תיאוריות הגזע הישראלים ייפסלו מהתמודדות לכנסת, ובכך יסומן הקו האדום של הדמוקרטיה הישראלית".



תמר זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


אבי ניסנקורן: "את ביבי לא מעניינים הגמלאים והמצוקה בבתי החולים"

גם מפלגת "כחול לבן" התייצבה באירועי שבת תרבות. מיקי חיימוביץ' התייחסה בשבת תרבות בתל אביב לנושא אסדת הגז, ואמרה: "גז הוא מקור אנרגיה חשוב וטוב שמצאנו אותו. יחד עם זאת, ישראל חייבת ליישר קו בין לאומי בכל הנוגע לאנרגיות מתחדשות. הטכנולוגיה קיימת ומשתפרת משנה לשנה, רק צריך לקבל החלטה וליישם אותה. כרגע אנחנו עומדים על 3% אנרגיה מתחדשת, זה נמוך בכל קנה מידה. הגז צריך להוות גשר לעתיד שבו המשק מבוסס על אנרגיות מתחדשות". 

אבי ניסנקורן, מועמד גם הוא במפלגת "כחול לבן", התייחס באירוע ברעננה לנתניהו ואמר כי "אני מכיר את ביבי היטב, במהלך השנים האחרונות יצא לי לעבוד איתו לא מעט, ביבי לא רואה את הגימלאי, הוא לא רואה את המצוקה בבתי החולים, ולא רואה את עובד הקבלן, הם לא מעניינים אותו. אלה בחירות גורליות לישראל ויש כאן רק שתי אפשרויות  - הנהגה בראשות כחול לבן שתעסוק במערכת הבריאות, בחינוך ובאזרח, או הנהגה שכל עיסוקה בשיסוי החברה הישראלית ובכתבי האישום של נתניהו". 

מייקי חיימוביץ'. צילום: אבשלום ששוני




ממפלגת "כולנו" התייצבה שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, בשבת תרבות בגליל העליון, ואמרה בהתייחס למפלגת "כחול לבן" כי "המלחמה על יוקר המחיה זו מלחמה שגנרלים לא יכולים לנצח בה. זו מלחמה שרק מפלגת כולנו בניצוחו של כחלון יכולה לנצח. הם מעולם לא היו חלק מהמערכה הזו, זה לא מעניין אותם". 

על מצבה של מפלגת "כולנו" בסקרים, אמרה ביטון: "כולנו עולה בחצי מנדט בשבוע ותוצאת האמת תהיה גבוהה בהרבה ממה שרואים היום בסקרים. אני מאמינה שברגע האמת, הציבור יתעלם מהסיסמאות והטרנדים ויצביע למען מי שעובד למענו, למי שאכפת לו באמת, ולא היה עסוק בלייצר כותרות, אלא בלייצר פתרונות לחיים טובים ושפויים יותר במדינת ישראל".

גם רונן צור, יועץ התקשורת של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שכיהן בעבר כחבר כנסת, התבטא היום בנוגע לפרשה התקשורתית סביב הפרסומים אודות הדלפת מידע כביכול מהטלפון האישי של גנץ. צור כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "36 שעות אחרי חשיפתו של עמית סגל, המציאות החדשה ברורה: דובר ראש הממשלה והאחראי על מערך הסייבר הלאומי ועל השב"כ והמוסד, מנצל מידע בטחוני רגיש ביותר על כוונות האויב המר ביותר, לתדרוך שקרי נגד היריב הפוליטי הקשה ביותר. גם ניקסון חשב שלא יגלו אבל...".