"רק אדם לבן רגיל, בן 28": כך הציג את עצמו ברנטון האריסון טארנט, המואשם ברצח 49 בני אדם ופציעתם של עשרות נוספים בטבח בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ שבניו זילנד, במניפסט קיצוני בן 74 דפים שהפיץ באינטרנט. על פי הרשויות בניו זילנד, הוא לא היה נתון לכל מעקב ולא היה מידע מקדים על כוונותיו. כעת, אוספים במדינה ההמומה את השברים, וסיפוריהם של קורבנות הטבח הנורא מתחילים לצוף.

כך למשל, ב-CNN פורסם סיפורו של אחמד חאן, אשר חשב שהותיר את זוועות האלימות והמוות מאחוריו כאשר הגיע לניו זילנד כפליט מהמלחמה באפגניסטן לפני כ-12 שנים. חאן, שהגיע לתפילת יום שישי שגרתית במסגד, סיפר כי כאשר החלו היריות, הוא הצליח להציל ילד אחד מכלל סכנה, ואחז בפצוע כאשר היורה שב על עקבותיו והמשיך לרסס את המתפללים.
"הפצוע ביקש מים, ואמרתי לו 'תירגע, השוטרים נמצאים כאן'", סיפר חאן. "אבל אז הגיח היורה שוב, מבעד לחלון, וירה בראשו בזמן שאני אוחז בו. ואז הוא היה מת".


 

על פי הדיווחים בניו זילנד, טארנט בחר דווקא בעיר השלווה על מנת להוכיח לעולם שאף מדינה אינה חסינה מפני הגירה מוסלמית. פליטים ומהגרים מוסלמים רבים סיפרו ל-CNN כי בחרו בעיר הזו לביתם כיוון שחשבו שהיא בטוחה.
"הרגשנו שזו עיר בטוחה, מדינה בטוחה כזאת", אמר ל-CNN מנהל פרויקט בנייה כבן 30. "אבל השנאה התפשטה בכל מקום". 
אחיו של נאים רשיד, שנהרג בטבח לצד בנו טלהא, אמר ל-BBC כי הוא מרגיש שחתכו את איבריו. "הוא היה אדם אמיץ", אמר. "שמעתי מאנשים שם.. היו עדויות לפיהן הוא הציל כמה חיים בניסיון לעצור את הבחור הזה. הלוואי שיכולתי למות כמוהו". לדבריו, "למחבלים אין דת, הם משוגעים". 
אחד השורדים, עלי, אמר ל-BBC כי היה במסגד יחד עם אחיו ואביו כאשר החלו היריות. הוא ואחיו נפגעו אך הצליחו לברוח, אולם אביו נהרג בזמן שניסה לגונן עליהם. "הוא חטף כדור בשבילי", סיפר עלי בכאב.