נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, קרא היום (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו "לצבוט" באוזנו של בנו יאיר, כדי להעניש אותו על כך שקרא לאיסטנבול "קונסטנטינופול". ארדואן הוסיף בתקיפות כי הוא יכול "לחנך מחדש" את ישראל אם נתניהו ובנו ימשיכו להתבטא כנגד טורקיה. 


 
הדברים מגיעים כאמור בעקבות ציוץ של יאיר נתניהו, שהגיע לאחר שאביו כינה את ארדואן "דיקטטור שמשליך אלפי מתנגדים פוליטיים לכלא", והאשימו ברצח עם בכורדי ובכיבוש קפריסין הצפונית. "אני אזכיר לו (לארדואן) שאיסטנבול היא למעשה עיר בשם "קונסטנטינופול", עיר הבירה של האימפריה הביזנטית ומרכז של נצרות אורתודוקסית במשך למעלה מאלף שנים, לפני הכיבוש הטורקי".

יומיים לאחר מכן הוסיף נתניהו הבן כי הוא "שכח לציין" גם את רצח העם שמבצעת טורקיה בכורדים, ואת כיבוש קפריסין הצפונית על ידה.

הציוצים של יאיר נתניהו נגד ארדואן. צילום מסך מתוך טוויטר


מוקדם יותר השבוע, תקף ראש הממשלה בהזדמנויות שונות את ארדואן, לאחר שזה תקף את ישראל בחריפות. "הדיקטטור הטורקי ארדואן ותקף את הדמוקרטיה הישראלית, בזמן שעיתונאים ושופטים טורקים ממלאים את בתי הסוהר שלו", כתב נתניהו. "איזו בדיחה". 
בציוץ אחר, טען נתניהו כי "דיקטטור שמשליך עשרות אלפי מתנגדים פוליטיים לכלא, שמבצע רצח עם בכורדים וכובש את צפון קפריסין, מטיף לי, למדינת ישראל ולצה"ל, על דמוקרטיה ומוסר מלחמה. בדיחה. מוטב גם שלא יתעסק עם ירושלים בירתנו מזה 3,000 שנה. הוא רק יכול ללמוד מאיתנו איך לכבד את כל הדתות ולשמור על זכויות אדם".