פרשת הפריצה לטלפון הסלולרי של בני גנץ ממשיכה להעסיק גם הערב (שבת) את התקשורת והמערכת הפוליטית. בימים האחרונים עלו בכירי "כחול לבן" להתקפה נגד פרסום זה ופרסומים אחרים נגד ראש הרשימה, בטענה כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו מנהל נגדם קמפיין שחוצה כל גבול אפשרי. נתניהו עצמו, העומד בראש מערך הסייבר של ישראל, טוען כי אין לו קשר לפרסומים נגד גנץ וכי לא ידע על הפריצה לטלפון הסלולרי שלו.

על פי פרסום ב"חברת החדשות", גורם בטחוני בכיר אמר כי בחומר שבידי האיראנים אין סיכון בטחוני למדינת ישראל, אולם הוא כולל חומרים אישיים שעשויים להביך את גנץ.

בתגובה לאירועים, עלה לשידור מספר 2 ברשימת "כחול לבן", יאיר לפיד, וטען כי "גנץ, שהקדיש את חייו לביטחון ישראל והיה אחראי על גוף המודיעין, על 8200 ועל שירותי הביון הישראלים, יודע לשמור על משמעת ועל ביטחון שדה. כל הסיפור הזה הוא ספין של נתניהו, שמדליף את זה יום אחרי שיוצאים עוד פרסומים על פרשת הצוללות, בהם התברר כי הוא קיבל 16 מיליון שקל על עסקים שהוא ובן הדוד שלו עשו עם טיסנקרופ, החברה שמכרה לישראל את הצוללות. פתאום, יום אחרי זה יוצא סיפור הזוי על איראנים וטלפונים. זה ספין של נתניהו שלא רוצה שנדבר על השחיתויות שלו, על המצב הביטחוני בעזה ובעיקר לא על השקרים שלו. הוא יושב עכשיו בלשכה שלו וצוחק". 

לטענת לפיד, כאשר נודע על הפריצה לטלפון, גנץ כינס את ארבעת ראשיה. "הוא הסביר לנו את הסיפור, והאמת שאף אחד מאיתנו לא התרגש, כולנו אנשים מנוסים. אין פה סיפור מלבד ספין של נתניהו, שנבהל מבני גנץ ומנסה כהרגלו לעשות ספינים. אתם אומרים שלנתניהו יש סכינים בין השיניים, אבל אין לו. יש לו שקרים בין השיניים. האיש משקר כמו שהוא נושם, וככה הוא מנהל את מערכת הבחירות. הגיע הזמן שהתקשורת הישראלית תגיד לו 'אדוני, אנחנו יודעים שאתה משקר'".
כאשר נשאל מדוע הם טוענים שמי שהפיץ את הדברים היה נתניהו, השיב לפיד כי "מי עוד מוציא סיפור כזה שבועיים לפני בחירות, ויום אחרי פרסום שראש הממשלה קיבל 16 מיליון שקל בפרשת הצוללות? נו באמת. יש רק אדם אחד במדינת ישראל שיש לו את האפשרות הזו, את המידע הזה ואת הסיבה להוציא את הסיפור ברגע הזה, והוא עושה את זה מפני שהוא נבהל והוא מבוהל בצדק. אנחנו צריכים להבין שיש פה ראש ממשלה שאיבד כל מעצור. הוא מוכן להכניס לממשלה ולכנסת אנשים שהתמונה של ברוך גולדשטיין תלויה אצלם בסלון, הוא מוכן שסמוטריץ' יהיה שר החינוך של הילדים שלנו, הוא מוכן להגיע למצב שהוא משקר בדברים הכי רגישים לביטחון ישראל ויותר מזה".

"עושה ספין בגלל פרשת הצוללות". נתניהו. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90


"נתניהו מרגיש שהוא מפסיד בבחירות"
 

"יש כאן ארבעה אנשים, בני גנץ בראשם, שהקדישו את חייהם לשרת את המדינה ולהגן על בטחון ישראל", הוסיף לפיד. "אין לו גבולות? אין לו בושה? יש גבול כמה פעמים הוא יוכל לשקר על אנשים כאלו". 

לאחר שנשאל על האפשרות שהמידע שבטלפון בעייתי, השיב לפיד כי "לכל אדם שנמצא בהקשר ביטחוני יש ידע נרחב מה זה ביטחון שדה ומה מותר או אסור שיהיה בטלפון. אין דאגה בעולם. ישבנו בישיבת הרביעייה, ישבו שם שלושה רמטכ"לים שאחד מהם גם היה שר הביטחון, ואני עצמי הייתי חבר קבינט וחבר ועדת משנה למודיעין ושירותים חשאיים. כולנו מכירים אלף ניסיונות חדירה איראניים ביום, זה הלחם והחמאה של המאבק המודיעיני. זה סיפור מאוד לא יוצא דופן, הדבר היחיד שיוצא דופן פה זה שנתניהו מרשה לעצמו להשתמש בביטחון ישראל כי הוא מרגיש שהוא מפסיד בחירות".
"אני בא מבית של המחנה הלאומי, הייתה פעם במחנה הלאומי ממלכתיות, אנשים ידעו שיש להם אחריות גם אם יש בחירות", המשיך לפיד. "הוא איבד את זה לגמרי, זה אפילו לא נתניהו מלפני שנתיים או שלוש".
מהליכוד נמסר בתגובה לראיון: "ההתקפות הפרועות של לפיד וגנץ נגד השב״כ והמוסד ראויות לכל גינוי והן מעידות על פאניקה. ראש הממשלה נתניהו והליכוד אינם קשורים לענייניו של בני גנץ. לפיד וגנץ מנסים לטשטש את העובדה שהם תמכו בהסכם הגרעין הרע עם איראן ושגנץ ואשכנזי התנגדו לתקיפת מתקני הגרעין האיראנים. האשמות הסרק שלהם נגד נתניהו נועדו להסתיר את העובדה שהם יקימו ממשלת שמאל חלשה בתמיכת המפלגות הערביות".

בתוך כך, דווח במהדורה כי מומחי סייבר טוענים שיש שתי מעצמות שעוזרות לאיראן בכל הקשור לסייבר, והן רוסיה וסין. על פי המומחים, רוסיה מספקת לאיראנים פתרונות התקפיים והגנתיים, ביניהם גם פריצות לטלפונים, וגם בעבר תקיפות סייבר איראניות בוצעו באמצעות טכנולוגיה רוסית. עוד הוסיפו, כי האפשרות הסבירה היא שהמתקפה על מכשיר הטלפון של גנץ היא "זירו קליקס" - מתקפה בה בעל המכשיר לא צריך ללחוץ על דבר, ואין לו כל ידע שמישהו פרץ לו למכשיר.