בשנים האחרונות חיל האוויר התקדם מאוד ביכולת הטכנית והמבצעית והגדיל מאוד את מספר המטרות שהוא יכול לתקוף בעת לחימה. אלא שהגופים שאמורים לספק לחיל האוויר את המודיעין ולייצר את המטרות, לא עמדו בשנים האחרונות בקצב הנדרש. כך נוצר מצב שבו חיל האוויר מסוגל לתקוף מטרות רבות יותר ביממת לחימה - אבל פעמים רבות הוא נותר ללא מטרות ב"בנק".
 
כעת מאמינים בחיל המודיעין מאמינים כי מצאו דרך להגדיל משמעותית את מספר במטרות. "כרגע אנחנו עובדים על בנק המטרות של עזה", הוסיף הקצין, "והגדלנו את כמות המטרות בצורה משמעותית בחודשים האחרונים. בתקופה הקרובה צפויה פריצת דרך משמעותית יותר. אנחנו כבר צופים מהפכה של ממש בתחום המטרות".

מדובר צה"ל נמסר כי בסבב התקיפות האחרון בסוף השבוע, נתקפו מטרות בשטח הרצועה, ביניהן מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס שהוא למעשה הגוף האמון על הכוונת פעילי הטרור של חמאס באיו"ש וזאת באמצעות הובלת והכוונת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים כנגד אזרחי ישראל.

תקיפת המתחם. צילום: דובר צה"ל

 
בתוך כך, נתקפו גם מתחמים צבאיים המשמשים את הכוח הימי המיוחד של חמאס. במתחמים אלו מוחזקות תשתיות הכוח הימי וכן משמשים ליצור אמצעי לחימה לטובת הכוח.

תקיפת המוצב הימי. צילום: דובר צה"ל