במערכת הפוליטית גינו היום (ראשון) את הפיגוע הכפול שבו נהרג ישראלי ונפצעו שניים נוספים באורח קשה. מי שעוררה סערה היא שרת התרבות, מירי רגב, שניצלה את דבריה בנושא על מנת לתקוף את ראשי כחול-לבן בני גנץ ויאיר לפיד, שלדבריה מובילים את "השמאל החדש שיביא עוד פיגועים".

גנץ כתב בחשבון הטטויטר שלו בתגובה לדבריה כי "מעולם בכל תולדות המדינה, לא קרה ששר בישראל ניצל את מותם של הרוגי פיגועים לתעמולה פוליטית עוד לפני לוויות ההרוגים. מתוך כבוד לקורבנות, לא נגיב מעבר לכך בנקודת זמן זו".



הרמטכ"ל לשעבר ומספר 4 במפלגה המאוחדת, גבי אשכנזי, זעם אף הוא על אמירותיה, ואמר: "שמעתי את הדברים של שרת התרבות, קצינה בכירה לשעבר בצה״ל. האירוע עוד לא נגמר, עוד לא קברנו את מתינו, וכבר היא עוסקת בפוליטיקה זולה ורוקדת על הדם. יש פה גם מדינה. בושה וחרפה. חלאס. נמאס".

שרת התרבות אמרה כי "אני רוצה לאחל החלמה מהירה לפצועים, אני בטוחה שכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבל הארור הזה. זו תוצאה של הסתה. ראיתם את הוויכוח שלי עם אחמד טיבי, שלא מוכן לגנות רצח של ילדה במיטתה. מעודדים שהידים, ועם האדם הזה גנץ ולפיד רוצים לשבת. עם האדם הזה הם רוצים להקים גוש חוסם. זה השמאל החלש שיוביל אותנו להמשך פיגועים מהסוג הזה".



בעקבות תגובת בכירי כחול לבן, אמרה השרה רגב: "מפלגת לפיד-גנץ - ממה נבהלתם? מזה ששמים לכם את האמת על השולחן? זה לא סוד שגם הפיגועים הבוקר הם תוצאה של הסתה מתמשכת מצד ההנהגה הפלסטינית שנהנית מרוח הגבית של אחמד טיבי ושותפיו. מי שחוגג על הדם של ההרוגים, הוא אותו אחמד טיבי שאיתו אתם רוצים לעשות גוש חוסם. אותו אחמד טיבי שלא רוצה לגנות מחבלים שרוצחים חפים מפשע. אותו אחמד טיבי שממשיך לעודד שאהידים. נבהלתם כי זה חושף את החולשה שלכם ואת התלות שלכם באותו אחמד טיבי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיפר כי "אנחנו בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בשני מוקדים באריאל. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון אני בטוח שנלכוד אותם ונמצה איתם את הדין. ישראל רואה בחומרה את שיגור הרקטות לכיוון ישראל, החמאס נושא את כל האחריות גם אם מדובר על ירי מכוון ואם מדובר על ירי בטעות. נעצים את התקיפות שלנו כדי להבטיח את השקט לאזרחי ישראל".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקש "לחזק את ידי המשפחות המתמודדות ברגעים אלא עם הבשורות הקשות המגיעות מהפיגוע הנורא ולחזק את ידי כוחות הביטחון המצויים ברגעים אלה ממש במרדף אחר המחבלים. מדינת ישראל תגיע אל כל המרים ידו על אזרחינו, תרדוף את הטרור ומבצעיו ותשיגם".
יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, אמר כי מדובר ב‫"בוקר קשה וכואב. מתפלל יחד עם כל עם ישראל לשלום הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח".

יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, התייחס בקצרה בחדשות 13 לפיגוע ואמר כי מדובר "באירוע חמור, אני משתתף בצער משפחות הנפגעים, אני סומך על צה"ל, אתייחס לכך בהרחבה בהמשך". 
שרת תרבות והספורט מירי רגב גינתה את הפיגוע ותקפה את גנץ ולפיד: "אני רוצה לאחל החלמה מהירה לפצועים, אני בטוחה שכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבל הארור הזה. זו תוצאה של הסתה. ראיתם את הוויכוח שלי עם אחמד טיבי, שלא מוכן לגנות רצח של ילדה במיטתה. מעודדים שהידים, ועם האדם הזה גנץ ולפיד רוצים לשבת. עם האדם הזה הם רוצים להקים גוש חוסם. זה השמאל החלש שיוביל אותנו להמשך פיגועים מהסוג הזה".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "עוד פיגוע נורא ביו"ש, תוצר של התקווה הערבית לנצח אותנו באמצעות הטרור. רק גדיעת התקווה הערבית להקמת מדינת טרור בלב הארץ תמגר את הטרור. החלת ריבונות, הקמת עוד ערים ויישובים והבאת מיליון יהודים באופן שיהפוך את ההתיישבות למהלך בלתי הפיך. במקביל, כמובן, יד קשה ובלתי מתפשרת ביטחונית". 

מאיחוד מפלגות הימין נמסר: "שוב מדברים על תכנית שלום. שוב הטרור מרים ראש. מתאבלים וכואבים שוב את הרצח השפל והמזעזע של יהודים בארצם. הפתרון לטרור הרצחני הוא אחד - ריבונות. מדיניות ההכלה והרפיסות מול הרוצחים עולה לנו פעם אחר פעם במחיר דמים כבד של יהודים שנרצחים בארצם. אסור להמשיך ולהתפשר על גלולות הרגעה. הגיעה העת להכרעה ביד קשה לצד ריבונות מלאה על שטחי ארצנו".

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הימין החדש), אמרה כי "האחריות על הפיגוע מוטלת על ההנהגה הפלסטינית המפעילה מנגנון הסתה משומן הקורא לרצח יהודים. ישראל מצידה חייבת להוכיח לערבים שהטרור אינו משתלם בכך שבתי המחבלים יהרסו במיידי. הצהרות ריקות על הריסה לא שוות דבר כל עוד בתי המחבלים עומדים על תילם. מדיניות נחרצת בעניין תיצור את ההבנה אצל כל מחבל שרוצה לצאת ולפגע כי משפחתו תשלם את המחיר וביתו יהרס עד הייסוד".
גל הירש, יו״ר מפלגת מגן, מסר: "חבלי המולדת של יהודה ושומרון הם מרחב הביטחון של ישראל. בשעה קשה זו לבי עם הנפגעים בפיגוע ועם בני משפחותיהם. המערכה על בטחון המדינה נמשכת ואני מחבק את המתיישבים ואת כוחות הביטחון העומדים על משמרתם".

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר הגיב: "מדובר באירוע מזעזע. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לגנותו במהרה ולהתאחד למען מניעת פיגועים נוספים. לא ייתכן שאזרחים חפים מפשע יאלצו לחיות תחת מעטפת טרור יום יומית. אנו משתתפים בצער המשפחות הנפגעים ומחזקים את ידם בשעה קשה זו".