חמישה חשודים, עובדים בחברה העוסקת בהסדרי קבורה, נעצרו הלילה (ראשון) בתום חקירה סמויה של שתי פרשיות שהתנהלו במשטרה ועוסקות בהסדרי קבורה. הם חשודים בפגיעה והזזתם של קברי ילדים משנות ה-70 במטרה ליצור חלקות קבורה חדשות וסחר בהן. עוד נעצרו שני חשודים עובדי המועצה דתית בעיר סמוכה לירושלים, בחשד לסחר ומכירה סיטונאית של חלקות קבר בניגוד לחוק.
ראשיתה של חקירות המשטרה הסמויות במחלק ההונאה של המשטרה, בעקבות תלונות ודיווחים שהתקבלו, ובהם עלה חשד לפגיעה והזזתם של קברים בהר המנוחות גבעת שאול בירושלים, וחשד נוסף כנגד סחר סיטונאי בחלקות קבורה בעיר בית שמש לתושבי חוץ. במהלך חקירת המשטרה, נאספו ממצאים וראיות נגד החשודים, בהם בכירים בחברה וקבלני עבודות. במקביל, ערכו החוקרים מגוון פעולות חקירה בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים ובמיפויו, שבמהלכן עלה כי לאורך השנים האחרונות בוצעו שינויים שכללו הזזתם של קברים "בחלקה ד' החדשה".
עוד עלה בחקירה כי החשודים הסירו את המצבות ממקומן, ובאמצעות קבלני העבודות פעלו להגביה את מפלס הקרקע על ידי יציקת בטון לשם יצירת חלקות קבר חדשות, מעל תשעה קברים קיימים. על פי החשד, כל אחת מהן נמכרה בכמאה אלף שקלים לתושבי חוץ. החמישה חשודים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים והסגת גבול במקום פולחן או בקבורה.

כמו כן, במהלך חקירת המשטרה נאספו ממצאים וראיות נגד שני חשודים בכירים. על פי החשד, במהלך שנת 2018 הם פעלו למכירתם של עשרות חלקות קבורה באופן "סיטונאי" לתושבי חוץ, בשווי מוערך של כמיליון שקלים, זאת בניגוד לחוק שירותי הדת היהודיים. עוד עלה החשד כי החשודים התכוונו לבצע עסקה נוספת ובה יכללו עשרות חלקות קבר נוספות לתושבי חוץ בעבור סכומים דומים. הם נעצרו בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק שירותי הדת היהודיים. ארבעה מתוך שבעת החשודים, יובאו למשפט השלום בירושלים לדיון בהארכת מעצרם.