נלחמים על חייו: קריאות רבות בציבור הדתי להתפלל על חייו של הרב אחיעד אטינגר, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע הבוקר (ראשון) בצומת אריאל שבשומרון. הרב אטינגר הוא אב ל-12 ילדים ודמות מוכרת בציונות הדתית, שנודע במאבקו במסתננים ומבקשי המקלט בדרום תל אביב.



בין השאר הקים אטינגר את ישיבת "עוז ואמונה" בשכונת נווה שאנן שבדרום תל אביב, ששמה לעצמה כמטרתה "לחזק ולשקם את השכונה ואת תושביה היהודים ולהזרים דם חדש בעורקיה. לחזק ולשקם את השכונה ואת תושביה היהודים ולהזרים דם חדש בעורקיה". כמו כן, "הישיבה מפעילה פעילויות בנושאי יהדות לרווחת תושבי השכונה ופועלת על מנת למנוע את ההגירה השלילית של יהודים, ולמען הבאת תושבים יהודים נוספים להתגורר בה".



זירת הפיגוע בצומת אריאל. צילום: איתן שוייבר/TPS
זירת הפיגוע בצומת אריאל. צילום: איתן שוייבר/TPS



חמאס נטל אחריות: "תגובה על פשעי ישראל"



כזכור, בפיגוע בבוקר ישראלי נהרג ושניים נוספים נפצעו בפיגוע כפול שאירע בשתי זירות באזור אריאל, לאחר שמחבל דקר ישראלי, חטף את נשקו והחל לירות לעבר רכבים. בנוסף להרוג ולרב אטינגר, שנפגע בראשו, ישנו פצוע נוסף, במצב קשה מאוד, עם פגיעת חזה ובטן. לאחר הפיגוע, נטל ארגון החמאס אחריות על האירוע הקשה, ובארגון בירכו ואמרו כי "מדובר בתגובה על פשעי ישראל בהר הבית ובירושלים".



בהודעה נכתב: "פיגוע הירואי שבא בתגובה לפשעי הכיבוש, מה שקורה בירושלים ובמסגד אל אקצה. אנו מדגישים את אופציית ההתנגדות כאופציה המוצלחת להרתיע את הכיבוש". בכלי התקשורת הפלסטינים המזוהים עם חמאס קוראים לתושבים המתגוררים באזור הפיגוע, ויש ברשותם מצלמות אבטחה, להוריד או לכבות אותן.