על רקע הפיגוע הכפול הבוקר באזור אריאל, בו נהרג אדם ושניים נפצעו באורח אנוש וקשה, קיימו היום (ראשון) שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד מסיבת עיתונאים לכבוד השקת קמפיין מפלגתם "הימין החדש" בבית העיתונאים על שם סוקולוב בתל אביב. ראשית דיבר בנט, ואמר כי "המשימה שלי ושל איילת שקד היא ברורה: לשחרר את צה"ל מבג"ץ, כדי שצה"ל ינצח את חמאס".

 
השר אמר כי "צה"ל לא מוציא צו הריסה כי אדם רק נפצע קשה ולא נהרג, כי הוא יודע שבג"ץ יזרוק אותו מכל המדרגות. זוהי ישראל של 2019, וזו תוצאה של משפטיזציה שחלחלה עמוק לתוך כל מערכות השלטון, ובמיוחד למערכת הביטחון. חיילי צה"ל חושבים חמש פעמים לפני שהם יורים במחבלים, מחשש שיועמדו לדין".
 
בנט המשיך: "הגיע הזמן לומר ביושר: בג"ץ אוזק את ידי חיילי צה"ל מלנצח את הטרור. כדי לנצח את חמאס, צריך לשחרר את צה"ל מבג"ץ. הגיע הזמן לשים את זכות החיים של הישראלים, מעל זכויות האדם של המחבלים. הציבור בישראל לא בחר את השופטים, אבל הם מתנהלים כאילו הם הרשות המחוקקת והמבצעת. אנחנו נשים לזה סוף".

השרה שקד דיברה לאחר מכן ופתחה את דבריה בהתייחסות לפיגוע באזור אריאל: "הבוקר מחבלים שוב יצאו למסע רצח של תושבי ישראל.
מכאן אנו שולחים את תנחומינו למשפחות הנפגעים, ואת איחולי ההחלמה לפצועים. שוב אנחנו נשמע את הסיסמאות "נמצה את הדין עם המחבלים", ושוב לא יקרה להם כמעט כלום".

עוד אמרה שקד, כי "ישנו קשר ישיר בין ירי של טילים על תל אביב, טרור רציף של עפיפוני נפץ אל מול יישובי עוטף עזה ובין פיגוע הרצח הבוקר בצומת אריאל: המחבלים לא מפחדים".

שקד המשיכה וחיזקה את דבריו של בנט: "כיצד חיילי צה"ל עומדים קשורי ידיים מול הטרור המשתולל? יש לכך מספר סיבות, אבל אני רוצה לדבר על אחת, המשפטיזציה שחדרה מאמצע שנות ה-90 לפעולות צה"ל. צריך לומר באופן ברור: המערכת המשפטית מקשה על חיילי צה"ל מלנצח את הטרור. ישנן הגבלות משפטיות שלאורך השנים הוטלו על צה"ל ומונעות הרתעה אפקטיבית".

"ייתכן שאינכם יודעים, אבל בג"צ מאשר הריסת בתים רק כאשר הקורבן נרצח. כאשר יש פיגוע עם "פצוע בלבד", צה"ל כבר הפסיק אפילו לבקש את הרס בית המחבל. כלומר, ממתינים לראות האם הקורבן יחיה או ימות, כדי לבקש את הרס בית המחבל, למרות שהמטרה היא הרתעה".

עוד אמרה, כי "השופט המנוח מישאל חשין אמר כי 'השופט אהרןן ברק מוכן שיתפוצצו בין 30 ל-50 אנשים, אבל שיהיו זכויות אדם. אני לא מוכן. הוא חושב כך, אני חושב אחרת. לשמחתי הרבה אני הייתי ברוב. ב'נוהל שכן' לצערי ברק היה הרוב. בג"ץ ביטל את 'נוהל שכן' ונתן פוליסת ביטוח למחבלים'".

"זוהי ישראל של 2019, וזו תוצאה של משפטיזציה שחלחלה עמוק לתוך כל מערכות השלטון, ובמיוחד למערכת הביטחון", אמרה שקד. צה"ל חושש לירות על משגרי עפיפוני נפץ שמסכנים את חיי ילדי שדרות ועוטף עזה,צה"ל שחושש בעת מלחמה לפגוע בבתים בסג'עייה מהם יורים על חייל גולני. אנחנו יכולים לתקוף את השמאל, וכמובן יש על מה, אבל האמת היא שמי ששלט כאן 40 שנה היה שלטון הימין, מי שברא יש מאין את המהפכה החוקתית של אהרון ברק היה שלטון הימין, ומי שלא נקף אצבע במשך 25 שנה נוכח עיוותי האקטיביזם השיפוטי היה - אתם כבר יודעים מי: שלטון הימין".

שקד ציינה כי  "בארבע השנים האחרונות הפכתי את המגמה. התחלתי להסיט את הספינה הענקית הזאת לכיוון לאומי ושמרני יותר. השינוי עצום. גם בבית המשפט העליון, עם מינוי שישה שופטים, גם ביתר הערכאות עם מינוי של 334 שופטים, ולא פחות מכך – בשיח שהתהפך לחלוטין וביחס של אנשי משרד המשפטים להתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד אמרה שקד, כי "ארבע שנים הן לא מספיק זמן כדי לחולל מהפכה שלמה. הן התחלה טובה, אבל עבודה רבה עוד לפנינו. מחר בכוונתי לפרוס את תכניתי לארבע השנים הקרובות, אבל כבר עכשיו אפשר לומר שמדינת ישראל חייבת להמשיך ביתר שאת במהפכה הדמוקרטית אותה התחלתי. בפוליטיקה הישראלית יש הרבה מאוד שמדברים ומעלים יוזמות. יש רק אחת שיש לה קבלות בשטח".שקד הסבירה כי  "מהסיבה הזאת בחרנו לצאת בשלושה שבועות האחרונים של הקמפיין עם הסלוגן שמבטא למעשה את מה שכל ישראלי מרגיש: צריך מי שינצח על התזמורת הענקית הזאת שנקראת בג"ץ וצריך מי שיהיה לו את התעוזה והאומץ לנצח ולהכריע את חמאס. אני הוכחתי בארבע השנים האחרונות שהמערכת יכולה להשתנות. בוגי הוכיח רק לפני יומיים שבנט הוא היחיד שיש לו את התעוזה להכריע את הטרור ואת החמאס".