לוחם צה"ל שנרצח הבוקר (ראשון) בפיגוע הדקירה בצומת אריאל הוא סמל-ראשון גל קיידאן, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש", בן 19, מבאר שבע. הלווייתו תיערך מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בעיר. באותו פיגוע, נפצע באורח אנוש הרב אחיעד אטינגר וחייל נוסף נפצע קשה.

גל היה בן זקונים להורים שעלו ארצה בשנות ה-70 מברית המועצות. הוא למד בתיכון בבאר שבע והיה תלמיד ומוזיקאי מחונן. הוא הותיר אחריו הורים ושני אחים. הפיגוע הכפול אירע בשתי זירות באזור אריאל. לאחר שמחבל דקר חייל בצומת, חטף את נשקו והחל לירות לעבר רכבים.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, מסר בתגובה לנפילת בן עירו בפיגוע: "סמל ראשון גל קיידאן, בן באר שבע, נהרג היום בפיגוע הדקירה, בצומת אריאל. גל היה לוחם בגדוד התותחנים 334, בחטיבת האש. בוגר מקיף ז', תלמיד מחונן, שלמד בכיתת עתודה מדעית - טכנולוגית ומוזיקאי מצטיין בקונסרבטוריון העירוני, ניגן על מנדולינה. העיר באר שבע ותושביה עצובים וכואבים, מרכינים ראש לזכרו ומחבקים בחום את בני המשפחה. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לנפילת סמ"ר קיידאן, כי "בשם כל עם ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של סמל ראשון גל קיידאן, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש", בן 19 מבאר שבע, שנפל היום בפיגוע הדקירה בצומת אריאל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר כולנו, השר משה כחלון, אמר לאחר פרסום שמו של קיידאן, כי "כולנו שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר למשפחתו של סמ״ר גל קיידאן ז״ל שנהרג היום בפיגוע ליד אריאל. יהי זכרו ברוך. מתפללים לשלומם של שני הפצועים, ביניהם הרב אחיעד אטינגר מעלי, אב ל-12. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מחבל נתעב שיעז לפגוע באזרחינו".

זירת הפיגוע באריאל. קרדיט: איתן שוייבר/TPS


מנגד בארגון חמאס בירכו ואמרו כי "מדובר בתגובה על פשעי ישראל" בהר הבית ובירושלים. בהודעה נכתב: "פיגוע הירואי שבא בתגובה לפשעי הכיבוש, מה שקורה בירושלים ובמסגד אל אקצא. אנו מדגישים את אופציית ההתנגדות כאופציה המוצלחת להרתיע את הכיבוש". בכלי התקשורת הפלסטינים המזוהים עם חמאס קראו לתושבים המתגוררים באזור הפיגוע, ויש ברשותם מצלמות אבטחה, להוריד או לכבות אותן.

בג'יהאד האסלאמי מסרו כי "הפיגוע תיקן את המצפן והמסלול והעביר את המערכה לשטחה הטבעי. מהגדה המערבית בא קול אזהרה וצעקה. ההתנגדות היחידה היא כלפי הכיבוש". כלי תקשורת פלסטיניים פרסמו תמונות מרצועת עזה, שבהן נראו תושבים מחלקים ממתקים בחגיגות אחרי הפיגוע. בשעות אחר הצהריים, ארגן חמאס צעדה ועצרת חגיגית "לרגל הצלחת הפיגוע".
 
מהלך הפיגוע החל הבוקר בשעה 9:44: המחבל יצא מחנות, חמוש בסכין. הוא הגיע אל חייל שעמד בטרמפיאדה, דקר אותו וחטף את נשקו. לאחר מכן הוא רץ לעבר הכביש וירה לעבר רכבים. מהירי נפצע הרב אטינגר. המחבל פתח באש לעבר שני רכבים נוספים, גונב רכב שלישי ונוסע מהזירה. כל האירוע נמשך כשתי דקות. תוך כדי נסיעה המחבל ביצע ירי, מגיע לצומת גיתי אבישר ופוצע שם חייל באורח קשה. לאחר מכן זנח את הרכב וברח לתוך הכפר הסמוך.