המתיחות בין הודו ופקיסטן בחודש שעבר הייתה קרובה לצאת משליטה ורק התערבותם של בכירים אמריקאים, בהם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, מנעה עימות גדול בהרבה, כך מסרו חמישה מקורות יודעי דבר לרויטרס. בשלב מסוים, הודו איימה לשגר לפחות שישה טילים על פקיסטן, ואסלאמבאד איימה להגיב במתקפות טילים "בעוצמה פי שלוש", כך אמרו דיפלומטים מערביים ומקורות בהודו, פקיסטן וארצות הברית. 
הסכסוך הארוך בין שתי המדינות המחזיקות בנשק גרעיני על חבל קשמיר הסלים לעימות צבאי בחודש שעבר, לאחר שמטוסים הודים תקפו מחנה מחבלים בפקיסטן ב-26 בפברואר. יום לאחר מכן, פקיסטן הפילה מטוס קרב הודי ולקחה בשבי את הטייס לאחר שצנח מהמטוס מעל החלק הפקיסטני של קשמיר. שעות לאחר מכן, סרטונים של הטייס ההודי המדמם, כפות ומכוסה עיניים, הופיעו ברשתות החברתיות בפקיסטן ועוררו זעם בהודו.
באותו ערב, היועץ לביטחון לאומי של הודו, אג'יט דובאל, שוחח בקו מאובטח עם ראש ה-ISI, סוכנות הביון של פקיסטן, עסים מוניר, ואמר לו כי ניו דלהי מוכנה להסלים את מאבקה בארגוני הטרור האסלאמיים בשטח פקיסטן. מקורות מסרו כי ההודים העבירו איום לשגר שישה טילים על מטרות בשטח הפקיסטני. 


 
הפקיסטנים מצדם איימו להגיב לכל מתקפת טילים הודית במספר רב אף יותר של שיגורים. "אמרנו שאם תירו טיל אחד, אנחנו נירה שלושה. מה שהודו תעשה אנחנו נגיב פי שלוש לכך", אמר שר פקיסטני. 
האירועים השתלשלו בעת שפסגת השלום בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און התקיימה בהאנוי. ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, שוחח עם מקבילו ההודי דובאל בליל ה-27 ובמהלך ה-28 בפברואר בניסיון להרגיע את המצב. מאוחר יותר גם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ששהה בהאנוי יצר קשר עם שני הצדדים בניסיון לסיים את המשבר. 

המאמצים האמריקאים התמקדו בהבטחת שחרורו של הטייס ההודי על ידי פקיסטן, ובהבטחה הודית לחזור בה מהאיום לשגר טילים, כך אמרו דיפלומט מערבי ובכירים בוושינגטון. בבוקר ה-28 בפברואר, הנשיא טראמפ אמר לכתבים בהאנוי כי הוא מצפה שהמשבר יסתיים בקרוב. מאוחר יותר באותו יום, ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן הודיע כי הטייס ההודי ישוחרר. שחרורו למחרת הביא לסיום המשבר בין המדינות.     



מטוס מיראז' של חיל האוויר ההודי. צילום: רויטרס
מטוס מיראז' של חיל האוויר ההודי. צילום: רויטרס