כבר רואים את הנחיתה על הירח: צוות SpaceIL, שאחראי על הנחתת החללית הישראלית "בראשית", הודיע היום (ראשון) כי נבחר אתר הנחיתה המיועד לתחילת החודש הבא. האתר המיועד נבחר בהתאם למגבלות החללית ולשיקולי בטיחות, באזור שבו קיימים מעט מכתשים וסלעים חשופים, ושאין בו מדרונות תלולים שעלולים לסכן את החללית בעת הנחיתה.

פירוט מלא של האתר ייחשף בשבוע הבא בכנס מדעי שיתקיים ביוסטון, טקסס, על ידי מדען המשימה של "בראשית" פרופ' עודד אהרונסון ממכון ויצמן למדע. האתר נמצא במקום שבו קרום הירח הוא בעל שדה מגנטי, שיאפשר למדענים לבצע את המדידה המדעית המיועדת. מטרת המדידה היא זיהוי מקור השדה המגנטי של הירח, דבר שעשוי לסייע בהבנת היווצרות קרום הירח והתפתחותו. 
 
הוא ציין כי האתר הנבחר ממוקם בחלק הצפוני-מזרחי של "ים הרוגע" (Mare Serenitatis), כמה מאות קילומטרים מהאתרים שבהם נחתו אפולו 15 (בכיוון מערב), ואפולו 17 (בכיוון דרום-מזרח). המיקום המדויק נבחר בעצה אחת עם פרופ' ג'ים הד מאוניברסיטת בראון, חבר בצוות המדעי של SpaceIL, שכבר סייע בעבר לנאס"א לבחור את אתר הנחיתה של משימת אפולו. "הניסיון באפולו מלמד שהבחירה באתר זה צפויה לשרת גם את שיקולי הבטיחות וגם את השיקולים המדעיים", הסביר. 



 
למעשה, הוגדרו שלושה אתרי נחיתה אפשריים - אתר ראשי ושני אתרי גיבוי. המישורים בשלושתם מורכבים מחומר געשי דומה לזה שקיים באתרים שבהם בוצעו בעבר נחיתות מוצלחות (באחרונה צ'אנג-אה 3 ו-4). "עשינו כמיטב יכולתנו לבחור את אתרי הנחיתה הבטוחים והמעניינים ביותר, אבל צריך לזכור שיש לנו רק הזדמנות אחת – ואנחנו תלויים בעבודת ההנדסה הנהדרת של 'בראשית', וכמובן, גם בקצת מזל".
כמו כן, בוצעה הפעלה מוצלחת ראשונה של המגנומטר שעל גבי החללית, המכשיר המדעי המרכזי שמותקן על החללית "בראשית". הדבר איפשר לפרופסור אהרונסון ממכון ויצמן למדע, להיערך לקראת ביצוע הניסוי המדעי שיבוצע בעת נחיתת החללית.
לאחר שנבחנה תקינות המגנטומטר, המדענים מדדו את השדה המגנטי של החללית עצמה, דבר שיאפשר להפחית את השדה מזה שיימדד בעת הנחיתה. מדידת השדה המגנטי של סלעי הירח תסייע לפתור שאלה שהמדענים מנסים לענות עליה במשך שנים רבות: מהו מקורו של השדה המגנטי הזה, ומתי נוצר.