מבצע הטבח במסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' שלח לראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן את המניפסט שלו נגד "הפלישה" המוסלמית, דקות ספורות לפני שפתח במתקפה שבה נהרגו לפחות 50 בני אדם. ארדרן אמרה כי אימייל שהכיל את המניפסט בן 74 העמודים נשלח למשרדה 9 דקות לפני שאירוע הירי החל, אך לא היה מספיק זמן על מנת לפעול לעצירת הטבח. 
"הוא לא כלל מיקום, הוא לא כלל פרטים ספציפיים, אם יכולנו לעצור זאת בהחלט היינו עושים זאת", אמרה ארדרן לכתבים. "זה התקבל על ידי 30 נמענים כתשע דקות לפני שנפתח באש. תוך שתי דקות מהקבלה הוא נשלח למשמר הפרלמנט. אך בעצת המשטרה, כאשר האימיילים התקבלו כבר הגיעו שיחות למוקד החירום והחלה תגובה והוא נעצר תוך 36 דקות". 
החשוד העיקרי בטבח בניו זילנד, ברנטון האריסון טארנט בן ה-28, הואשם אתמול בסעיף רצח, על השתתפותו בירי ההמוני במסגדים בעיר קרייסטצ'רץ, במהלכו נהרגו 50 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. החשוד צפוי לחזור לבית המשפט בחודש הבא, ולטענת המשטרה הוא יואשם ככל הנראה במספר אישומים נוספים. 



 הטבח בניו זילנד. צילום: רויטרס
הטבח בניו זילנד. צילום: רויטרס

 
"רק אדם לבן רגיל, בן 28": כך הציג את עצמו טארנט, המואשם ברצח 49 בני אדם ופציעתם של עשרות נוספים בטבח בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ שבניו זילנד, במניפסט קיצוני בן 74 דפים שהפיץ באינטרנט. על פי הדיווחים בניו זילנד, טארנט בחר דווקא בעיר השלווה על מנת להוכיח לעולם שאף מדינה אינה חסינה מפני הגירה מוסלמית. שישה פלסטינים נהרגו ושישה נוספים נפצעו בטבח שבוצע בשני המסגדים בעיר קרייסטצ'רץ', כך הודיע אתמול משרד החוץ של הרשות הפלסטינית.