הקופסה השחורה ממטוס "אתיופיאן איירליינס" שהתרסק הראתה דמיון ברור עם מטוס "ליון אייר" שהתרסק באינדונזיה לפני חמישה חודשים, כך אמר הערב (ראשון) שר אתיופי לוול סטריט ז'ורנל. נתונים מהקופסה השחורה של המטוס שהתרסק לפני כשבוע שוחזרו על ידי חוקרים אמריקאים ואתיופים. דוח ראשוני על ההתרסקות יפורסם תוך 30 יום, אמר השר האתיופי.
חברת בואינג הודיעה בשבת כי בכוונתה לשחרר תוכנה משודרגת עבור דגם 737 מקס 8 בתוך שבוע עד עשרה ימים. דובר חברת באוינג הודיע כי השדרוג יחל על פני כל הצי של 737 מקס כבר בשבועות הקרובים. החברה החלה בשדרוג התוכנה בעקבות התרסקות המטוס האתיופי והמטוס האינדונזי בתקופה האחרונה. שתי ההתרסקויות וקווי הדמיון ביניהן עוררו שאלות חדשות על המערכת של דגם בואינג, אך עד כה אין ראיות לגבי בעיה ספציפית באותה תוכנה. 
 
השבוע הודיעו קנדה, ברזיל ופנמה כי הן מצטרפות לארצות הברית, ויקרקעו את מטוסי הבואינג 737 מקס 8. כמה שעות לפני כן, בואינג עצמה הודיעה כי היא ממליצה למדינות העולם לקרקע באופן זמני את כל המטוסים מדגם זה. הצהרה זו הגיעה לאחר שמרבית מדינות העולם כבר החליטו להשעות את השימוש בדגם המדובר, שספקות בנוגע לבטיחותו עלו לאחר התרסקות המטוס באתיופיה בתחילת השבוע. 

מטוס של חברת "אתיופיאן איירליינס". צילום: רויטרס
מטוס של חברת "אתיופיאן איירליינס". צילום: רויטרס
 
כזכור, טייסים הביעו דאגה חוזרת ונשנית על מטוס הבואינג 737 מקס 8 לרשויות הפדרליות בארצות הברית, וקברניט אחד כינה אותו "לא הולם בצורה פושעת", חודשים ספורים לפני ההתרסקות באתיופיה, בה נהרגו 157 בני אדם בתחילת השבוע, כך דווח ביום רביעי בדאלאס מורנינג ניוז. 
לפי הדיווח, חמש תלונות על דגם המטוס של בואינג נרשמו במאגר הנתונים הפדרלי בו טייסים יכולים לדווח מרצונם על תקריות תעופה ללא חשש מהשלכות. התלונות התייחסו למנגנון הבטיחות של המטוס, שהוזכר בחקירת התרסקות המטוס באינדונזיה לפני חמישה חודשים, בה נהרגו 189 בני אדם. 
 

טייס המטוס שהתרסק דיווח על בעיות בבקרת הטיסה ורצה לשוב לנמל התעופה, כך דווח בוול סטריט ז'ורנל. בהקלטת השיחות שביצע עם בקרי הטיסה, הטייס לא הצביע על בעיות חיצוניות עם המטוס, כמו פגיעת ציפור.