חבר רשימת כחול לבן וסגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן טען כי יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' תכנן לבצע פיגוע תופת בנתיבי איילון, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 13. אילן, שחקר את סמוטריץ' ערב תוכנית ההתנתקות, כינה את חבר הכנסת "מחבל יהודי" במהלך חוג בית שערך במושב בשפלה.
"אתם יודעים שאת סמוטריץ', שכנראה יחנך את ילדיכם אם הם יעלו לשלטון, אני חקרתי אותו. הוא היה מחבל. הוא אמנם יהודי אבל מחבל", אמר אילן. "הוא בזמן ההתנתקות רצה לפוצץ מכוניות נוסעות בכביש איילון, בשיא הפקקים עם נפט. תפסנו אותו עם 700 ליטר של חומר". 
"כמו אחרון העבריינים, שלושה שבועות הוא שומר על זכות השתיקה", אמר סגן ראש השב"כ לשעבר. "חבר'ה הוא מסתיר את זה, לא תמצאו את זה בשום מקום. שלושה שבועות הוא שמר על זכות השתיקה". 


נתיבי איילון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתיבי איילון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

מח"כ סמוטריץ' נמסר בתגובה: "מדובר בברברן שכל אחד גדול ואני מקווה שהוא לא מעיד על כל הביטחוניסטים שמקשטים את רשימת בלגנץ. אין ולא היה לי קשר לשום 700 ליטר ומחזור של שקר שוב ושוב לא הופך אותו לנכון. אני גאה מאוד בחלקי במאבק נגד הגירוש, שהיה מאבק דמוקרטי ולגיטימי לחלוטין ולראיה שוחררתי לביתי מבלי שהוגש נגדי כתב אישום".