אצהיר מיד כי הגעתי לשלב שבו אני מואס קשות בבנימין נתניהו, אף על פי שתמכתי בו לאורך רוב שנותיו כראש ממשלה. ואני, להזכירכם, מתנחל ואוהב ארץ ישראל. אבל לא עוד, ממש לא עוד. אני הולך להצביע גנץ וכחול לבן בלב כמעט שלם. כי אין אפשרות שפויה אחרת.



די ברור שהממשלה הזאת וראש הממשלה הזה והליכוד הזה הגיעו לסוף דרכם. הם הסתאבו במידה רבה מאוד ומנסים עכשיו לעבוד על כולנו: להגיד שהכל טוב בשעה שחלקים ממציאות חיינו דפוקים ממש וטעונים תיקון דחוף. זוהי פשוט האמת מול השקר, הטוב מול הרע. 
 
לא מדובר דווקא על כתב החשדות החמור נגד נתניהו, המצוי ברקע; להפך. העיסוק בתיקים הפליליים מטשטש במידה רבה ומסיט את תשומת הלב מהעיקר: הכישלונות הקשים והמתמשכים של הממשלה הזאת בהרבה מאוד תחומים מרכזיים בחיינו: חזית עוטף עזה, הפגיעה ביחסים עם יהדות ארצות הברית, האפליה הגזענית כלפי העולים מברית המועצות וכלפי היהודים הממתינים באתיופיה, הפקקים בכבישים ובחדרי המיון. ממשלה כושלת ורעה, שדינה ללכת בהקדם, אם אנחנו לא רוצים להכניס את הכהניסטים החדשים להיכל. 
 

נפתח בעניין הביטחוני. בניגוד לרהב של נתניהו על “מצבנו מעולם לא היה טוב יותר”, ניהול חזית הדרום הוא כישלון בשנה האחרונה, והניסיון של מירי רגב להטיל את האשם על גנץ ועל מבצע צוק איתן (שהסתיים בשקט שנמשך 3.5 שנים) הוא מקומם. השקט הופר בגלל המדיניות של ראש הממשלה. 
 
ראשית, ישראל מאפשרת למצרים לתווך בינה ובין חמאס. מתברר שאנחנו נתונים לחסדי חוסר הכישרון המצרי בתחום המשא ומתן. בעייתית לא פחות היא הכניעה של ממשלת נתניהו ללחץ שמפעילות משפחות גולדין ושאול, שמונעות כל הסדרה ממשית מול חמאס. וצריך לומר בעניין זה דברים ברורים: כולנו אוהבים מאוד את חללינו הגיבורים, אבל לא דחוף להחזיר מתים (ולהבדיל, גם לא אזרחים חיים שכלאו את עצמם בשבי חמאס). גם גופת יוסף החנוטה הייתה במצרים כ־300 שנה לפני שהוחזרה עם משה רבנו לארץ, על פי צוואת יוסף. לכן אסור שהסדרה אפשרית עם חמאס תסוכל פעם אחר פעם על ידי המשפחות השכולות. מי שמשלם את המחיר הישיר על כך הם חיילינו, המתעמתים על הגדר עם הפלסטינים. 
 
בכל מקרה, טענת תועמלני הליכוד כי המצב הביטחוני של ישראל מעולם לא היה טוב יותר היא הבל שקרי. תושבי העוטף אוכלים את פרי הבאושים של מדיניות נתניהו, שהבליג על טרור העפיפונים ששרף את האזור. לא עוד. גם בצפון המצב מדאיג ועלול להתגלגל למלחמה, כפי שעלול היה לקרות עם הטיל האיראני ששוגר אל רמת הגולן בתגובה למדיניות השחצנית של נתניהו. למרבה המזל, הוא יורט בזמן. 
 
בתחום הפנים שולטות בנו בעוון נתניהו המפלגות החרדיות הגזעניות והחשוכות, הפוגעות קשות בעלייה מכל התפוצות, בעיקר מרוסיה ומאתיופיה (מטעמי טוהר הגזע היהודי כביכול), ומערערות באופן חמור את יחסינו עם יהדות אמריקה שאין חשובה ממנה. והרי אין מביש יותר ממראה החרדים המסתערים על נשות הכותל. על כל זה נתניהו שותק, למען הגועליציה שאמורה לחלץ אותו ממשפט. שנעבור את שלושת השבועות הקרובים בשלום. נתניהו עוד עלול לנסות להבעיר משהו כדי לשרוד.