יממה לאחר הפיגוע באריאל, במהלכו נרצחו סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר, ממשיכים החיפושים אחר המחבל עמר אמין אבו לילא, בן 19 מכפר זאוויה, שהצליח לברוח על אף שנורה בכתפו. כוחות צה"ל ביצעו במהלך הלילה חיפושים נרחבים בגדה, פשטו על בתים וחנויות וביצעו מעצרים של חשודים. בתוך כך, תוחקרו אביו ואחיו של המחבל על ידי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע אתמול. במסגרת הפעילות, מיפו הכוחות את בית המחבל לצורך בחינת אפשרות הריסתו, ביצעו סריקות נרחבות ובידוקים בכניסות וביציאות לכפרים. במקביל, נמשכים מאמצים מבצעיים, מודיעיניים ואיסופיים נרחבים לאיתור ותפיסתו של המחבל".

בפוסט בפייסבוק מלפני שבוע, כתב אבולילא: "אלוהים שמור אותי מעיני העוקבים אחר חיי, והרחיק את עין הרע, ותרחיק ממני כל מי שרוצה לפגוע בי".
 

גם בתקשורת הפלסטינית דיווחו לאורך שעות הלילה כי כוחות צה"ל מבצעים מעצרים ולוקחים הקלטות של מצלמות מעקב על מנת לקבל מידע נוסף על אפשרויות הימצאו של המחבל. "כוחות הכיבוש פושטים על בתים וחנויות ולוקחים הקלטות של מצלמות מעקב", כך נכתב בפרסומים הפלסטיניים.  



זירת הפיגוע. צילום: פלאש 90


 
הפיגוע בוצע אמש כזכור בשני מוקדים. מחבל שהגיח מאחת החנויות בצומת אריאל הסתער חמוש בסכין על לוחם צה"ל, גל קיידאן, שהוצב בטרמפיאדה שבמקום, פצע אותו, חטף את נשקו, ירה בו ופגע בו אנושות. לוחם נוסף שנמצא במקום לא הגיב. המחבל התחיל לירות לעבר כלי רכב ופצע פצעי מוות גם את הרב אחיעד אטינגר שהגיע למקום במכוניתו האדומה. בצד השני של הכביש ניצבה משמרת האבטחה שמפקדה פתח באש לעבר המחבל ופצע אותו קל בכתפו.
 
המחבל לא עצר, חטף מכונית של אזרח שנמלט מתוכה, נסע במהירות לצומת גיתי אבישר, שם פתח באש לעבר חייל שעמד בצומת ופצע אותו קשה. כמה דקות מאוחר יותר, בשעה עשר בבוקר לערך, מצאו כוחות הביטחון שהוזנקו למקום את הרכב נטוש באזור הכפר בורקין.
בצה"ל מעריכים כי המחבל פעל לבד ומטרתו הראשונה היה לבצע פיגוע דקירה, אולם משהצליח לחטוף את נשקו של הלוחם, האירוע התגלגל לאירוע מורכב יותר.
 
החל מרגע הפיגוע החלו כוחות מתוגברים של צה"ל ושב"כ לנהל מרדף אחר המחבל. מחסומים נפרסו בכביש 5 המהווה ציר תנועה מרכזי. הכוחות סגרו את הכניסות לארבעה כפרים פלסטיניים סמוכים ובתקשורת הפלסטינית דווח כי הוטל עוצר על הכפר בורקין.