פעל באומץ ונהרג:הרב אחיעד אטינגר, שנפצע באורח אנוש בפיגוע שאירע אתמול בצומת אריאל, נפטר היום (שני) מפצעיו בבית החולים בילינסון. בהודעה שפרסמה משפחתו, נאמר כי "צער רב וביגון קודר, משפחת אטינגר מודיעה על פטירתו של הקדוש הרב אחיעד אטינגר הי"ד אשר נפל על קידוש ה' בידי מרצח שפל במהלך פיגוע שבו גילה תעוזה, תעצומות נפש ואומץ רב תוך שהוא יורה במחבל הנתעב. אנו מודים לכל צוות בית החולים בילינסון, לצוותי מד"א ואגף הביטחון שומרון, ולכל עם ישראל אשר התפללו לרפואתו". מסע הלווייה של הרב אטינגר יצא היום מבית הכנסת המרכזי בעלי בשעה 14:00. הוא יובא למנוחת עולמים בשעה 17:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. משפחתו של הרב אטינגר הודיעה כי תתרום את אבריו. מבית החולים בילינסון נמסר כי קרניות עינו ורקמות נוספות יונצלו ויושתלו אצל חולים הזקוקים לכך. 



הרב אטינגר, תושב עלי, היה בן 47 במותו, והותיר אחריו אישה ו-12 ילדים בני שנה עד 20. הוא נורה בעת שניסה לנטרל את המחבל ואף ירה לעברו, אולם נפגע מירי בעצמו. בני משפחתו סיפרו אתמול כי הרב כבר היה מעבר לצומת כשהבחין כי מדובר באירוע חריג. הוא חזר ברכבו לאחור וירה לעבר המחבל ארבעה כדורים, עד שנפגע מכדור שירה המחבל.



ליעד צימרמן, מנכ"ל ישיבת בני עקיבא נחלים בה למד הרב אטינגר ובה מלמד אביו, אמר ל"מעריב" כי "הרב אחיעד הוא בוגר הישיבה, אבא שלו יורם אטינגר מורה מוערך אצלנו מזה 45 שנים ובכל שנה אנחנו מתעקשים שיישאר בישיבה על אף גילו שהוא מעבר לפנסיה". לדבריו, "הרב אחיעד היה איש צדיק, אב ל-12 ילדים", הוסיף צימרמן, "הבנו שהוא חלף על הכיכר, יכול היה לבחור לא להתערב באירוע, אבל שמע את היריות וחזר והספיק לירות במחבל לפני שנפצע מאוד קשה. בישיבה הקימו פינת זיכרון והתלמידים ייסעו להלוויה. מחר יתקיים יום לימוד תורה לזכרו שיעסוק בפורים ובנושא האירוע מתוך תקווה לגאולה ולישועה".
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבילינסון
 

בישיבה פרסמו הודעה לאחר היוודע דבר מותו של הרב אטינגר, בה נכתב "המומים וכואבים בהילקח מאיתנו בוגר הישיבה, הרב הקדוש אחיעד אהוד אטינגר הי"ד. בית ישיבת בנ"ע נחלים שולח תנחומים עמוקים למשפחת אטינגר, ליורם וכרמית האהובים, לתלמידנו ואחיינו של הרב אחיעד- שר שלום טוויטו ולבוגר הישיבה- נחל טוויטו, ומתפללים שלא תדעו עוד צער".

פינת הזיכרון לרב אחיעד אטינגר בישיבת נחלים
פינת הזיכרון לרב אחיעד אטינגר בישיבת נחלים
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אמר עם היוודע דבר פטירתו של הרב אטינגר, כי "לבנו נשבר לשמע הבשורה על מותו של הרב אחיעד אטינגר ז"ל לאחר שנפצע אמש אנושות בפיגוע הנורא בו איבדנו גם את הלוחם סמ"ר גל קיידאן. אתמול הספקתי להגיע אל בית החולים ולהצטרף אל משפחתו שקרעה שערי שמיים בתפילות ודמעות לשלומו. חיבקתי אותם בשם העם כולו, נפעם מכוחותיהם. מפעל חייו המופלא של הרב אטינגר ימשיך ויחיה בנינו גם לאחר לכתו והעוצמות שהוא העניק לתלמידיו ולאנשי הקהילות שהוביל ימשיכו ויחזקו אותנו גם בתוך האבל והעצב התהומי".
 


הרב אטינגר עבר לעלי לפני כשלוש שנים ובימים אלה בתו מתעתדת ללדת. בנו, לוחם בנח"ל, מיהר אתמול לבית החולים בילינסון להיות לצדו של אביו ברגעיו האחרונים. הרב אטינגר הוא בנם של יורם וכרמית אטינגר מפתח תקווה, שאיבדו בשנת 2002 את חתנם איתמר טויטו בפיגוע באיתמר

הרב ייסד את ישיבת "עוז ואמונה" שברחוב יסוד המעלה בשכונת נווה שאנן בתל אביב ופעל להוצאת המסתננים מדרום העיר. "הרב אטינגר התגורר עד לפני כשלוש שנים בשכונת קריית שלום בתל אביב והיה הרב של בית כנסת 'הפועל המזרחי' בשכונת שפירא", סיפר חיים גורן. "לפני ארבע שנים הוא הקים את הישיבה בנווה שאנן כדי להקים 'אי של יהדות' בשכונה שהפכה למוקד של עובדים זרים ומסתננים".

"בית הכנסת ברחוב יסוד המעלה הוקם לפני כ-80 שנה ובשנים האחרונות הוא היה עזוב", סיפר גורן. "הרב אטינגר קיבל את המפתח והפך את בית הכנסת לישיבה, שהייתה שלוחה של ישיבת הסדר. הגיעו עשרות צעירים והמקום הפך למוקד של יהדות באזור. הוא תמיד תמך באנשים".

כזכור, בפיגוע נרצח החייל גל קיידאן, בן 19 מבאר שבע, שיובא היום למנוחות בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. החייל נוסף שנפצע, נפצע באורח קשה ועדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון. 

פרופ' פייר זינגר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבילינסון, סיפר על הטיפול ברב איטינגר ובחייל הפצוע: "מאתמול אנחנו עובדים מאוד קשה התקבלו לבית החולים שתי פצועים קשים מאוד, אחרי אירוע ירי, קיבלנו חולה יותר מבוגר, הרב, שנפצע בצורה אנושה במוח שלו מירי, כדור שפגע במוח בצורה קשה ביותר. למרות כל הטיפולים, לצערנו, החולה הזה נפטר הבוקר מפצעיו. אנחנו משתתפים בצער המשפחה, משפחה יוצאת מן הכלל, חזקה, אבל שבורה. צר לנו בכל הרגעים האלה, שהם היו איתו כל הזמן, אנחנו ראינו עד כמה היא משפחה חזקה".
 
"קיבלנו גם חייל צעיר, שקיבל כדור בצד ימין של הגוף שלו, הכדור חדר לאיברים הפנימיים שלו. אנשי הרנטגן והמנתחים הצליחו להציל את חייו, מצבו התייצב והוא התקבל אלינו. אנחנו מטפלים בו בצורה אינטנסיבית כדי לתקן את כל ההפרעות בגוף שקיימות אחרי ניתוח כזה, לכן הוא עדיין מוגדר קשה ולא יצא מכלל סכנה. הוא יצטרך לעבור עוד ניתוחים, אחד מהם יהיה הערב או מחר בבוקר. גם כאן, המשפחה חזקה, נתמכת על ידי כולם, וזה מרשים לראות את כל עם ישראל שנמצא ליד הפצועים האלה והמשפחות".