היורה נעצר: שלושה בני אדם נהרגו וחמישה נפצעו במספר אירועי ירי בעיר ההולנדית אוטרכט ונבדק חשד כי מדובר במתקפת טרור, כך הודיעה היום (שני) המשטרה המקומית. כיכר הצמודה לתחנת החשמלית במרכז העיר נסגרה לתנועה על ידי המשטרה, ועובדי חירום ומספר מסוקי הצלה הוזנקו לאתר האירוע. האירוע החל בירי לעבר החשמלית בעיר, ומאוחר יותר נמסר כי אש נפתחה במספר מקומות נוספים.


משטרת הולנד הודיעה כי החשוד בביצוע הירי בעיר אוטרכט הוא גבר ממוצא טורקי בשם גוקמאן טאניס, ופרסמה תמונה ממצלמות אבטחה של אדם מזוקן נוסע בחשמלית. "המשטרה מבקשת מכם לשים לב לגוקמאן טאניס בן ה-37 (יליד טורקיה) בקשר לתקרית שארעה הבוקר", נמסר מהמשטרה, שהצליחה בשעות הערב לשים את ידה על החשוד ולעצור אותו. 

לפי דיווח בתקשורת המקומית, טאניס פתח באש על נוסעים בחשמלית לפני שנמלט מהמקום וכוחות הביטחון פתחו במצוד אחריו. כתוצאה מהאירוע, ובתי ספר באזור קיבלו הוראה לסגור את שעריהם. מאוחר יותר, דיווחה סוכנות הידיעות "אנדולו" כי קרובי משפחתו של היורה מספרים שפתח באש נגד קרובת משפחתו "בעקבות סיבות משפחתיות" - ולאחר מכן ירה באנשים שהגיעו לעזור לה. 

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה אמר כי הדגש הוא על לכידת "החשוד או החשודים" וכי הוא "מודאג עמוקות" מהתקרית בעיר, לאחר שכינס את הקבינט שלו לישיבת חירום. צילומי טלוויזיה הראו אנשי יחידות ללוחמה בטרור רעולי פנים ברחבי העיר. בין הפצועים אישה שנורתה בחזה. 

עד ראייה בשם ג'ימי דה קוסטר אמר לתחנת טלוויזיה מקומית כי מספר יריות נורו וכי הוא ראה אישה שוכבת על הקרקע וצועקת. "עמדתי ברמזור וראיתי אישה שוכבת, אני חושב שהיא הייתה בין הגילאים 20 ל-35. ברגע זה שמעתי שלוש יריות נוספות, ארבעה גברים הלכו במהירות לעברה וניסו לגרור אותה משם, אך אז שמעתי עוד יריות והאנשים האלה עזבו את אותה אישה", סיפר.