ההדלפה על הפריצה לטלפון של בני גנץ לפני הבחירות היא פיגוע בהליך הדמוקרטי ויש לפתוח בחקירה אודותיה, כך אמר היום (שני) ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, בכנס לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה. לדברי פרדו, מהאירוע הזה עולות שאלות קשות, אבל "חזקה על ראש השב"כ, שאם הוא היה רואה סיכון הוא היה מנטרל אותו". 

ראש המוסד לשעבר הוסיף כי היה צורך למנוע את הדליפה וכי חומרת ההדלפה מחייבת חקירה. הוא התייחס לאיום הסייבר בתקופת בחירות באופן כללי ואמר כי גורם זר יכול לבצע מבצעי תודעה בסייבר, "כמו רוסיה בבחירות בארצות הברית", וקרא להקים ועדת חקירה ממלכתית בתום הבחירות. 
פרדו התייחס גם לחוק הלאום, לו הוא מתנגד. "נתניהו אמר שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. בכל שנה מדינת ישראל מתאבלת על חללי מערכות ישראל. האם בני המיעוטים שנהרגו נפלו על מולדתם?", תהה ועקץ את נתניהו באופן אישי: "מפקדי יוני נתניהו נפל במבצע אנטבה מטר ממני על הגנת המולדת. נפל גם גשש בדואי על הגנת המולדת. צה"ל הוא צבא העם. החייל הדרוזי נלחם על מולדתו, גם חייל הבדואי והמוסלמי והצ'רקסי. הם אזרחי המדינה, זו מולדתם". 

פרדו תהה מה היו אומרים בישראל אם הקונגרס האמריקאי היה מחוקק חוק דומה ומוציא את היהודים מהאומה האמריקאית. "היתה קמה זעקה על אנטישמיות. איזה מסר רוצה ישראל להעביר לאזרחיה הלא יהודים?".