בעקבות פסילת מועמדותו של מיכאל בן ארי, העביר היום (שני) איחוד מפלגות הימין בקשה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, לעדכון הרשימה לבחירות. על פי המכתב, עליו חתומים יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', מבקש האיחוד לשבץ את חברו של בן ארי למפלגה, עורך הדין איתמר בן גביר, כמספר חמש במקומו. 

"כידוע לך, ובאופן חריג ביותר, פסל בג"ץ את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי המוצב כיום במקום החמישי ברשימה", נכתב. "פסילה זו של מועמד מרשימה המורכבת ממספר מפלגות פוגעת פגיעה אנושה בייצוגה של מפלגת עוצמה יהודית בכנסת ועלולה להשפיע לרעה על תוצאת הבחירות, דבר שלא יעלה על הדעת".
במכתב, הלינו ראשי המפלגות על פסילתו של בן ארי, וטענו כי "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד חוקתית ומניעת ייצוג של חלק מהאוכלוסייה הרי היא כפגיעה הזכות יסוד זו. בשל המצב המשפטי המורכב שנוצר כתוצאה מהפסיקה, על אף שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות, המועד הקבוע בחוק בו
ועדת הבחירות נדרשת לאשר את רשימת המועמדים שברשימה, את הכינוי ואת האותיות כנדרש בחוק טרם חלף וממילא הרשימה לא אושרה סופית".

הרב רפי פרץ. צילום: יהודה חיים, פלאש 90


במכתב צוין כי בעוד את מקומו של בן ארי במקום החמישי יתפוס חברו בן גביר, במקום השמיני ישובץ נציג "עוצמה יהודית" שמעון וסרלאוף המוצב כעת במקום ה-39, כך שההסכם שהושג בין המפלגות יישמר. 

כזכור, המערכת הפוליטית סוערת מאז החלטת בג"ץ לפסול את המועמד מיכאל בן ארי מלהתמודד לכנסת, לצד אישורו של עופר כסיף ומפלגת בל"ד. בן ארי אמר בתגובה לפסילה כי "אין פה דמוקרטיה, יש פה חונטה משפטית שמבקשת להשתלט לנו על החיים. יש פה חונטה משפטית לקחה את השלטון לידיה. מי שהוביל את זה הוא מנדלבליט. עופר כסיף מטיף לרצוח את הילד שלי ששומר בחברון ואותי הם פוסלים".

הפסילה אף גררה חילופי האשמות בין שרת המשפטים איילת שקד לבין שר התיירות יריב לוין, המתיימר להחליפה בכנסת הבאה. "תכנית שקד למהפכה משפטית נראית יותר כמו תכנית למעבר אחוז החסימה", תקף לוין את שקד, ומפלגת הימין החדש מיהרה להגיב: "תחת 40 שנות שלטון הליכוד הפך בג"ץ לאימפריה, עד שהגיעה שקד".