אסירים ביטחוניים הבעירו היום (שני) כעשרה תאים באגף פעילי החמאס בבית סוהר רמון. על פי הודעת השב"ס, "בית הסוהר היה ערוך והשריפה כובתה על ידי הסגל וצוותי כיבוי שהיו בכוננות". לא היו נפגעים באירוע. 



באגף פרצה השריפה מוחזקים, כאמור, אסירים ביטחוניים השייכים לארגון החמאס בכלא רמון. באגף הותקנה לאחרונה חסימת סלולר, כחלק מפיילוט של השב"ס המבקש להילחם בתופעת הברחת הטלפונים הסלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא. מטרת הפיילוט היא לחסם את ערוצי התקשורת של האסירים הביטחוניים אל העולם שמחוץ לכלא, אותם הם מנצלים בין היתר גם למטרות טרור. 



חסימת הסלולר עדיין לא הפכה למבצעית, ובמידה והפיילוט שנערך בשני בתי סוהר ברחבי הארץ יצליח, היא צפויה להיכנס לפעילות מבצעית בחודשים הקרובים. עקב זאת, גובר המתח בין האסירים הביטחוניים לשב"ס, ולאחר שאיימו לנקוט בפעולות כנגד המהלך, שריפת התאים על ידם היום בוצעה ככל הנראה כחלק מכך. 



בעקבות האירועים בכלא רמון, איימו ועדות ההתנגדות: "אנו קוראים לאינתיפאדת זעם בכל האזורים בתגובה להתקפה הציונית על אסירינו".



בכיר החמאס חליל אל-חיה כינה את הארועים בבתי הכלא "טבח אמיתי כלפי אסירינו", והוסיף כי "אנו מטילים את האחריות על חייהם של אסירינו בבתי הכלא על הכיבוש". מנהיג הג'יהאד הפלסטיני, חאלד אל באטש, אמר כי "אנו קוראים להפגנות עממיות לתמיכה באסירים ולהסלמה נגד המתנחלים". 



כזכור, לפני כחודשיים הציתו אסירים השייכים לג'יהאד האסלאמי שריפה בתא בבית הסוהר "עופר", והפרו את הסדר במספר אגפים. זאת, יממה בלבד לאחר שנערך חיפוש בבית הסוהר על ידי יחידות מיוחדות של שב"ס, במהלכו אותרו שני טלפונים ניידים על גופו של מנהי הג'יהאד האסלאמי בכלא. שלושה אסירים נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי כתוצאה מהאירועים, ובסופו של דבר השריפה כובתה על ידי הסוהרים והיחידות המיוחדות של שב"ס הוקפצו לאירוע. 
במהלך החיפוש בכלא עופר, נתפסו גם אמצעי לחימה שונים, לצד מכשירי טלפון סלולרי, כרטיסי סים וחומר כתוב. האסירים המעורבים בהחבאת הציוד האסור להחזקה נענשו. 
לאחר שבגופו של אסיר המשתייך לארגון הג'יהאד האסלאמי נמצאו שני מכשירי טלפון זעירים, המשיכו הסוהרים בחיפושים ומצאו עוד כחמישה טלפונים מוסלקים בתא שלו, כאשר בהמשך אותרו בסך הכל כ-20 מכשירים.