דיווח בעזה: 25 חמושים המזוהים עם חמאס תקפו הערב (שני) בברוטליות את דובר פת"ח ברצועה ד״ר עאטף אבו סיף וגרמו לו לפציעות קשות. האירוע התרחש, על פי הדיווח, בסמוך לביתו בבית לאהיה, ובמהלכו שברו החמושים את ידו ורגלו של אבו סיף.



עקב פציעותיו, הועבר אבו סיף לטיפול נמרץ בבית חולים בעזה תוך שהוא מדמם, ושם הוענק לו טיפול רפואי. יש לציין, כי בעקבות ההפגנות נגד שלטון החמאס ברצועת עזה, פרסם אבו סיף הודעה בשם פת"ח בה גינה את תקיפת האזרחים על ידי החמאס. "הפגיעה במפגינים בצורה ברוטלית ודיכויים באלימות קשה, תקיפת עיתונאים וחטיפת אזרחים - מהווים הפרה בוטה לכל החוקים, ופעילות נגד הערכים הלאומיים", אמר. לדבריו, "העם שלנו שעומד בגבורה, מעוניין בחיים בכבוד ברצועת עזה, ולא מגיע לו יחס כזה".


אבו סיף התבטא פעמים נוספות בזכותם של המוחים, מה שככל הנראה עורר את חמתו של ארגון הטרור השולט ברצועה והוביל לתקיפתו. במהלך ההפגנות נגדו הגדיל חמאס לעשות והוציא לרחובות מפגינים רבים נגד יו"ר הפת"ח ונשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, המבקש להפיל את שלטון חמאס השולט ברצועה. 
 

דובר משרד הפנים של חמאס איאד אל-בוזם אמר ביחס לתקרית: "מגנים את התקרית. פתחנו בחקירה".

כזכור, במשך מספרי מים התקיימו ברצועה הפגנות המחאה הכלכליות "רוצים לחיות". גורמים המזוהים עם הפת"ח אף פרסמו תיעוד ובו נראה אחמד אבו טחון (32), תושב אזור אל-פאחורה בג'בליה, מצית את עצמו מול עוברים ושבים, לאחר שלא הצליח לגייס כסף לשכר דירה, וגורש ממנה. יש לציין, כי ככל הנראה מדובר מסרטון ישן שפורסם בשנה שעברה, ולא היה ניתן לאמת את התיעוד מגורם בלתי תלוי.

מרכז העימותים ברצועה היה בחאן יונס, בשני מוקדים בעיר עזה, בג'בליה ובמחנה הפליטים אל-בוריג'. אנשי חמאס ניסו בכל כוחם לבלום את תנועת הצעירים, תוך שהפנו אצבע מאשימה כלפי פת"ח כמי שעומד מאחורי ההתקוממות. מנגד, גורם ברצועה אמר ל"מעריב" כי "חבל" שבפת"ח הפכו את המחאה לפוליטית. "התנועה חזקה", הוסיף, "אך כבר כעת בחמאס מאשימים אותם בבגידה".