המצוד אחר המחבל המחבל עמר אמין אבו לילא בן ה-19 מהכפר זאויה, שביצע את הפיגוע באזור אריאל בו נרצחו סמ"ר גל קיידאן מבאר שבע והרב אחיעד אטינגר מעלי, נמשך גם במהלך שעות הלילה (שלישי). לפי דיווחים פלסטינים, במסגרת זו פשטו כוחות רבים של צה"ל על הכפר אל-דיק שבאזור השומרון, סמוך לזירת הפיגוע באריאל וחסמו את הכניסה המזרחית לכפר.



מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי בסביבות השעה 9:44 התחיל האירוע הראשון בו המחבל דקר את קיידאן למוות בטרמפיאדה בצומת אריאל, חטף את נשקו, רץ לעבר הרכבים, ירה לעברם ופצע באורח אנוש את הרב אטינגר, שמת לאחר מכן מפצעיו.

 
הרב אטינגר ז"ל. צילום: ניר קידר
הרב אטינגר ז"ל. צילום: ניר קידר

גל קיידאן ז"ל. צילום: דובר צה"ל
גל קיידאן ז"ל. צילום: דובר צה"ל


בהמשך המחבל פתח באש לשני רכבים נוספים, גנב את הרכב השלישי ונסע. במהלך האירוע, שארך כשתי דקות, פתח המ"כ עם לוחם נוסף שהיו בצידו השני של הכביש בירי לעבר המחבל ופצעו אותו בכתפו, אך לא הצליחו לנטרלו. לאחר גניבת הרכב, המחבל ביצע ירי תוך כדי נסיעה, הגיע לצומת גיתי אבישר ופצע שם חייל באורח קשה. לאחר מכן נטש את הרכב וברח לתוך הכפר.

מיד לאחר האירוע הוקפצו למקום האירוע כוחות גדולים על מנת לנסות ולהתחקות אחר המחבל הפלסטיני. יחידות מיוחדות הגיעו לאזור על מנת לנסות ולתפוס אותו, כשלכולם ברור שככל שהזמן יעבור, כך יהיה קשה יותר להתחקות אחריו, כפי שקרה עם המחבל מאזור התעשייה בברקן, שנתפס רק לאחר שעבר מספר מקומות מסתור.
 

סריקות הלוחמים. צילום: דובר צה"ל
סריקות הלוחמים. צילום: דובר צה"ל


המרדף נמשך. צילום: דובר צה"ל
המרדף נמשך. צילום: דובר צה"ל