במערכת הביטחון סוברים כי הצוללות הגרמניות שנמכרו למצרים יאתגרו בעתיד את צה"ל, כך לפי דיווח שפורסם הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל. לפי הפרסום, הגורמים סוברים כי "הצוללות הגרמניות שנמכרו למצרים יאתגרו את חיל הים בעתיד ויצריכו בניית מענה מתאים. זה נשק שובר שוויון שלא היה למצרים עד עכשיו" .
 
רב אלוף במיל׳ גבי אשכנזי, מספר 4 בכחול לבן, הגיב לפרסום ותקף את ראש הממשלה: ״הפרסום הבוקר מוכיח שוב - ראש הממשלה נתניהו פגע בביטחון המדינה. פגע ביתרון היחסי של צה״ל בזירת ים סוף. את כל זה הוא עשה מאחורי גבה של מערכת הביטחון. אנו נקים ועדת חקירה שתרד לעומקה של מה שנראה כפרשת השחיתות החמורה בתולדות המדינה".

בראיון שנערך לפני שנה, ג', רמ"ח צוללות בחיל הים סיפר למעריב כי הוא אינו שמח על כך שלמצרים יש צוללות, אך הוא "עדיין ישן טוב בלילה". "המצרים קנו צוללת מדגם אחר", אמר ג'. "כל מדינה והצוללת שמתאימה לה. הם קיבלו צוללות עכשיו ושדרגו את הצוללות הישנות שלהם. לעולם אשאף לעליונות ימית. אני לא רוצה שלאחרים יהיו צוללות - בטח לא טובות כמו שיש לנו. אני לא שמח שיש להם צוללות, אבל עדיין יכול לישון טוב בלילה. הצוללות שלנו טובות. אפשר להיות רגועים". 

כזכור, אחרי ימים ארוכים של התגוננות בעקבות חשיפת הפריצה לטלפון של יו”ר כחול לבן, הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, עברו במפלגה למתקפה ומתחו אמש ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הגילויים החדשים בפרשת הצוללות (תיק 3000). במסיבת עיתונאים בתל אביב אמש אמר גנץ כי מדובר ב”פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל. ניצבים שלושה רמטכ”לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שראש הממשלה מקבל כסף, 16 מיליון שקלים. 16 מיליון שקלים שהלכו לכיס של נתניהו מחברה שקשורה לעסקת הצוללות”.
 
 לדבריו, זה אובדן אמון מוחלט ושבר לא ניתן לאיחוי. “השבוע נחשף שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות למצרים. זאת בלי שאף אחד במערכת הביטחון יידע על כך”, הסביר. “נתניהו הכחיש זאת ושיקר”, הוסיף גנץ. “זאת גם פגיעה באמון הציבור והמערכת, זאת גם פגיעה בביטחון. בשל אובדן האמון, אני מודיע בזאת שאנחנו נקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את הפרשה הזאת וכל המעורבים בה”. 
 

הוא המשיך ואמר: “אני הקדשתי את כל חיי למדינת ישראל, כל חיינו הלכו לביטחון ישראל. איבדתי ואיבדנו חברים ותמיד האמנתי והאמנו שעושים מעלינו את המלאכה בניקיון כפיים. מגיע לכל חייל ולכל הורה תשובות. אנחנו לא ננוח ולא נרפה עד שהאמת הזאת תצא לאור”. הוא הוסיף כי “מגיעה לישראל הנהגה עם ערכים”.
 
משה (בוגי) יעלון, שנאם אחריו, אמר כי “הצוללות הן כלי אסטרטגי מהמעלה הראשונה. כל הגורמים המקצועיים קבעו שאין צורך ביותר מחמש צוללות לתת מענה לביטחון ישראל. נתניהו, מה גרם לך לדרוש באוגוסט 2015 להעלות את מספרן לתשע ללא דיון, ובניגוד לעמדת כל גורמי המקצוע?".
 
גבי אשכנזי, שהיה הרמטכ”ל בתקופה שבה נרכשו הצוללות המדוברות, אמר כי קיבל “הנחיה לרכוש צוללת שישית. לא היה ברור לי אז למה הגיעה ההנחיה. לא ידענו אז שראש הממשלה מעורב ומחזיק מניות בחברה שעושה עסקאות עם המספנה הגרמנית. ראש הממשלה נתניהו, אישרת לגרמנים למכור למצרים צוללות מתקדמות, מאחורי גבה של מערכת הביטחון”.
 
גם יו”ר העבודה אבי גבאי תקף אתמול את נתניהו על רקע פרשת הצוללות ואמר: “נתניהו וממשלתו מתגלגלים, לא יוזמים ולא קובעים את גורלנו. ככה כבר עשור. סליחה, יש נושא אחד שבו נתניהו יוזם ומעורב עד צוואר – בכל מה שקשור בשחיתות. כך בשוד הגז הגדול שבו נתניהו פיטר רגולטורים, שינה חוקים ונתן עשרות מיליארדים מכיסנו לחברים שלו מקיסריה. וכך גם בשוד הצוללות, שבו הוא מכר את הכיס ואת הביטחון שלנו. הגיע הזמן לשינוי”.
 
בתוך כך, למרות הביקורת של גנץ על נתניהו, בחדשות 13 נחשף אמש שבניגוד להצהרותיו, הוא דווקא לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו. “בחרתי את צמד המילים ‘בסיטואציה שנוצרה’ בשביל לא ללכת עד הסוף, לסגור את הדלת ולנעול אותה”, אמר גנץ ליועציו בשיחה הסגורה, בהתייחס לאמירתו לאחר פרסום החלטת היועמ”ש אביחי מנדלבליט להעמיד את נתניהו לדין בכפוף לשימוע. “הדלת תהיה סגורה, לא נעולה. כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות.