אם לשפוט לפי הטרנדים הבריאותיים שמציפים אותנו בשנים האחרונות, שום דבר בעולם הזה כבר לא בריא ואפילו לנשום עלול להיות מסוכן. הבעיה היחידה עם זה? ברוב המקרים, כל קשר בינם לבין בריאות הוא מקרי בהחלט, ורבים מהם עלולים אפילו להזיק. יחד עם זאת, נראה שאף אחד מהם לא יצליח להתעלות על מה שעשתה לעצמה תושבת סין בשם הבריאות, והיא כמעט שילמה על כך בחייה.
 
האישה בת ה-51, שידועה רק בשם "זאנג", ממחוז חונאן, החלה לפתח אובססיה לאורח חיים בריא, בייחוד לטיפולים לא שגרתיים ושנויים במחלוקת. יום אחד, מסיבה שידועה רק לה, היא החליטה להכין מיץ מ-20 סוגי פירות, והכניסה אותו לגופה באמצעות אינפוזיה ששמה לעצמה. היא הייתה בטוחה שזה יעזור לה להישאר בריאה, אבל כמה שעות לאחר מכן התחילה לחוש גירוד באזור בו החדירה את האינפוזיה וגם עלה לה חום.

אף על פי כן היא לא הייתה מודאגת מידי ממצבה והמשיכה בשגרת יומה. בלילה, כשבעלה שם לב לכך שהיא חשה ברע היא סיפרה לו על האינפוזיה והוא הבהיל אותה מיד לבית החולים. הרופאה שטיפלה בה, ד"ר ליאו ג'יאנישו, סיפרה לאתר החדשות Xiaoxiang Morning Herald שבעקבות האינפוזיה "זאנג" סבלה מזיהום חמור, פגיעה בכבד, בכליות ובלב.

הזריקה לעצמה מיץ כדי להיות בריאה. אילוסטרציה: אינגאימג
הזריקה לעצמה מיץ כדי להיות בריאה. אילוסטרציה: אינגאימג


היא הייתה בסכנת חיים ממשית והיה חשש שתסבול מכשל רב מערכתי ואלח דם (מצב מסכן חיים הנגרם בעקבות תגובת יתר של מערכת החיסון של הגוף לזיהום). היא טופלה באמצעות דיאליזה, וכן הוזרקו לדמה נוגדי קרישה ואנטיביוטיקה. למזלה הרב, מצבה של "זאנג" השתפר משמעותית לאחר חמישה ימים, והיא הועברה למחלקת נפרולוגיה (מחלקה לטיפול במחלות כליה ויתר לחץ דם) להמשך טיפול.

"חשבתי שפירות טריים הם מאוד בריאים ומזינים, ולא יגרמו לי נזק אם אזריק אותם לגופי. לא היה לי מושג שזה עלול לסכן אותי במידה רבה כל כך", הסבירה "זאנג" בראיון לחדשות Xiaoxiang Morning Herald. בעקבות המקרה החמור, רופאים הזהירו את הציבור מפני טיפולים שאין להם שום בסיס מדעי. כמו כן, מיותר לציין שגם בשום מצב שהוא לא מומלץ לבצע אינפוזיה עצמית.