ידוע שחורף אמיתי - שכולל רוחות חזקות, גשמים בלתי פוסקים ושמיים שנצבעים ב־50 גוונים של אפור – מגיע לישראל רק לביקור קצר. העובדה השולית והלא חשובה הזאת לא מונעת מחובבי העיצוב לשנות, לחדש ולשדרג את עיצוב חללי הבית ולהעניק לו מראה חמים. עולם האופנה ועולם העיצוב הולכים יד ביד, ומאז ומתמיד התכתבו זה עם זה. כמו באופנה, גם בהלבשת הבית יש טרנדים ופלטת צבעים שנעה באופן מחזורי בין גוונים בהירים לעמוקים, ובתי העיצוב הגדולים וענקיות הצבעים מפתחים מניפות צבעים חדשות בתחילתה של כל שנה. בתערוכת העיצוב בפריז Maison &Objet נדגמה פלטת צבעים רחבה יותר, בדומה לתוצרת טרייה בשוק איכרים שוקק. קינמון, ג’ינג’ר, פלפל, דבש מתובל, כורכום, כמון וגוני הפפריקה העמוקים כיכבו בתערוכה הנחשבת. בדומה לתפקידם של התבלינים באוכל, כך צבעי התבלין מבטיחים לתבל לנו את השהייה בבית.




IDdesign, צילום: שירן כרמל


2019 הגיעה, ומגירת התבלינים מספקת את אחד ממקורות ההשראה הבולטים לעונה הקרובה - והשנה, צבע הדבש המתובל מוביל את הבשורה. הדבש המתובל כולל גם את צבע הענבר העמוק, צבע מחמם אך ניטרלי, ומשתלב נפלא עם משפחות גוונים נוספות דוגמת צבעי היין, החציל, גוני הירוק ואפילו גוונים ורודים. דרך נוספת להרגיש את האדמה שתחתינו היא באמצעות הריצוף. לדברי ג’יימי הרננדורנה, סמנכ”ל השיווק של HeziBank, “גוני התבלינים מקבלים במה גם בקולקציות הריצוף והחיפוי של מותגים מובילים, ואפילו בקולקציית הפרקט שבה נצבעו קורות העץ בגוונים כהים כגון בורדו, צהוב וכחול עמוק, ומציעות פטרנים מעוררים לריצוף הפרקט השמרני”.




ריצוף בטון BISAZZA HEZIBANK 7, צילום: יח"צ


לא חייבים להיות מומחים בעיצוב כדי להבין שלצבעים בחלל הבית יש תפקיד חשוב. הם אלה שימלאו אותנו באנרגיות ויגרמו לנו לאושר, לכיף ולשמחה. חדרי הבית יקבלו אופי משלהם וזריקת אנרגיה צבעונית, הודות לשימוש באלמנטים צבעוניים שיחזקו אמירה או סגנון, ובעיקר ישדרגו חלל קיים ויפיחו בו רוח חיים. צבעוניות לא חייבת להתבטא בערבוביה של מניפת צבעים שתיצור עומס. זכרו שאלו חדרי הבית שלכם ולא הציור שהילד מביא מהגן. כדי להצליח במשימה, מנדבת אורה הר לב, קניינית רשת ביתילי, טיפים שיבטיחו שהבית לא יהפוך לחנות תבלינים עמוסה.



ביתילי, צילום: גלעד רדט



אם אתם חוששים, אפשר להתחיל בקטן ולשלב צבעים כמו חרדל, אדום, חום וירוק עז באביזרים: כריות נוי, שטיחים, ריפודים או גופי תאורה. גם חברות למוצרי חשמל מיישרות קו עם הטרנד ומציעות מכונות קפה, מעבדי מזון ואפילו מקררים שיספקו זריקת צבע טרנדית. “באופן הזה תוכלו בקלות יחסית לשנות מפעם לפעם את סקלת הגוונים השולטת בבית בלי להתחייב למערכת יחסים ארוכת טווח”, מסבירה הר לב. שילובם של פריטים בצבעוניות נועזת בחלל הבית צריכה להיעשות במשנה זהירות. פריטים בודדים בצבעוניות חזקה מעניקים חמימות ומאירים את החלל בצורה ניכרת למדי. “אנשים שרוצים לאמץ את הטרנד יכולים לעשות זאת על ידי שילוב של כורסה בצבע בולט בסלון, מסגרות תמונה או אפילו גוף תאורה דומיננטי שישדרג את מראה החלל”. ניתן ליצור “קיר כוח” דומיננטי בבית, שיזכה לצבע או לחיפוי בעל נוכחות.



טמבור, צילום: אפיק גבאי



זה יכול להיות פתרון נפלא למי שרוצה לצאת מהקופסה ולעצב בצבע, אך עדיין חושש מהמהלך. אפשר לבחור למקמו במרכז הבית, או באזור צדדי יותר, וכדי לקשר אותו לשאר העיצוב נדאג לאזכור ולשימוש בגווניו גם בשאר חלקי הבית - באביזרים דקורטיביים ובטקסטיל. אומרים שמשפחה לא בוחרים, אבל כאן חשוב להקפיד לבחור את משפחת הצבעים שבה נעשה שימוש בחללים השונים. הקפידו לבחור צבע השייך לאותה משפחה של צבעים ולשלב גוונים שמתאימים זה לזה. שילוב הצבעים יוצר את האווירה והוא סוד הקסם, ולכן חשוב לא להעמיס או להפריז.




הביטאט, צילום: יח"צ



מיתוס שכדאי וחשוב לנפץ – גוונים עזים לא יקטינו את החלל או את החדר. חללים שנצבעו בצבעים עזים יהיו אמונים על טשטוש גודלו של החדר ויבטיחו עיצוב בעל אמירה, שנותן תחושת המשכיות, רצף וחמימות.