בעקבות ההקלטה שנחשפה אמש ב"חדשות 13", בה נשמע מועמד כחול לבן לראשות הממשלה, בני גנץ, אומר בשיחה סגורה כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו גם אחרי כתב החשדות החמור נגדו, מפלגת העבודה יצאה היום (שלישי) בהצהרה לתקשורת בהשתתפות היו"ר אבי גבאי, יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ וח"כ עמיר פרץ.

"אנחנו חיים במציאות שלא יכולנו לדמיין", אמר גבאי, "נתניהו חצה את כל הקווים האדומים. בשחיתות השלטונית, בדריסת הדמוקרטיה, בפגיעה בשומרי הסף, בשיסוי ובפילוג העם, בערבוב פוליטיקה בביטחון שלנו, במתן פרוטקשן לחמאס".

"מערכת הבחירות נפתחה מחדש. מהיום הכל ברור", הוסיף, "גנץ אמר בקולו שהוא יישב בממשלה של נתניהו. יש את נתניהו ואת כחול לבן שיישבו איתו בקואליציה. ויש אותנו. מהרגע שנבחרתי כיו"ר מפלגת העבודה אני מתחייב שלא נשב בממשלה של נתניהו. את נתניהו מחליפים. כשגנץ אומר בקולו שהוא יישב בממשלה של נתניהו הוא אומר שהוא לא מאמין בלהחליף את נתניהו. אני מזכיר לכם את תחילת מערכת הבחירות. דרשנו מלפיד וגנץ להתחייב שלא יישבו בממשלה של נתניהו. הם התחמקו. ההקלטה מאתמול מוכיחה שוב מדוע הם לא התחייבו.

צילום: אבשלום ששוני
"אנחנו מתחייבים וגם הוכחנו שאנחנו בצד של הציבור ולא בצד של הפוליטיקה האישית. כל אחד בדרכו. עמיר ואני התפטרנו מהממשלה וויתרנו על השררה. ח"כ שלי יחימוביץ סרבה להיכנס לממשלה של נתניהו. כחול לבן לוקחים את הקולות של המחנה שלנו. כחול לבן לוקחים קולות של מיליוני ישראלים שרוצים להחליף את נתניהו, ומגישים לו אותם על מגש של כסף".

"אנחנו לא ניתן שיגנבו את הקולות שלנו, קולות של אנשים שרוצים להחליף את נתניהו. לא ניתן שיקחו את הקולות האלו כדי לשבת אצל נתניהו. לפעמים גם בכחול לבן מסוכן לחנות". 


כזכור, בניסיון למזער נזקים, פרסמה מפלגת כחול לבן הבהרה מטעם בני גנץ על ההקלטות שפורסמו אמש. "הדברים בהקלטה נאמרו לפני שנחשפו במלואם פרטי כתבי האישום החמורים נגד נתניהו ובוודאי לפני שהתברר שקיבל 16 מיליון שקל בעסקה סיבובית על הצוללות ושיקר לציבור בנושאים ביטחוניים חמורים. אני אומר, לא בהקלטה אנונימית, אלא בגלוי ובקולי: לא אשב עם נתניהו בממשלה", אומר גנץ.
בהקלטה שפורסמה אמש נשמע גנץ אומר, בניגוד להצהרותיו הפומביות, כי הוא דווקא לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו - ואף חשף כמה רחוק הוא מוכן ללכת במו"מ קואליציוני עתידי עם המפלגות החרדיות.
"בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה", אמר גנץ ליועציו בשיחה הסגורה, בהתייחס לאמירתו לאחר פרסום החלטת היועמ"ש מנדלבליט להעמיד את נתניהו לדין בכפוף לשימוע. "הדלת תהיה סגורה, לא נעולה. כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות. טראמפ יגיש תוכנית, אני אנצח, טראמפ יגיש תוכנית. טוב, מה עכשיו?".לפי ההקלטות, אם גנץ ינצח בבחירות, הוא מוכן למעשה לקבל את נתניהו כשותף בכיר בממשלה בראשותו. עוד עולה מההקלטות, כי לצורך החלפת נתניהו, גנץ בונה בין היתר על שותפות משמעותית עם החרדים - ולשם כך הוא מוכן ללכת רחוק, בניגוד לעמדה המוצהרת של שותפו הבכיר ב"כחול לבן", יאיר לפיד. "על מה אנחנו מדברים? הוא (נתניהו) פשוט מכר את המדינה", אמר גנץ בהתייחסו לרה"מ ולאפשרות שיעביר חוק שימנע את העמדתו לדין. "עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני אשאר אדיש לסיפור הזה ולא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים?"