מערכת הבחירות מתקרבת לישורת האחרונה, ונראה כי היחסים בין שתי המתמודדות המרכזיות, "הליכוד" ו"כחול לבן", מתחממים מיום ליום. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון בשילה הקדומה, והתייחס לשובה של פרשת הצוללות לכותרות ולטענות כאילו גזר קופון מהעסקה - ופתח למעשה בקרב מילולי עם "כחול לבן". 



"לא קיבלתי אפילו שקל מעסקת הצוללות", טען נתניהו. "הדבר הזה נבדק במסרקות ברזל על ידי הפרקליטות ועל ידי היועץ המשפטי לממשלה. הם קבעו חד משמעית שאני לא חשוד בדבר ושאין שום דבר במעשיי".



נתניהו תלה העיסוק בפרשה בלחץ של ראשי כחול לבן: "אני מבין שגנץ ולפיד מאוד נלחצו, בלשון המעטה, מהפריצה האיראנית לתוך הטלפון של גנץ ולצורך זה הם מנסים להסיט את תשומת הלב. אני רוצה להגיד לכם שזה לא מפתיע אותי שיש להם שיפוט רע כל כך, משום ששניהם תמכו בהסכם הגרעין האסוני שאני נלחמתי בו ולשמחתי יחד עם הנשיא טראמפ אנחנו רואים שינוי כיוון גם בארה"ב. אבל הם לא הבינו את זה, לדעתי עד היום הם לא מבינים עם מי יש לנו עסק והם לא אלה שיעמדו בראש מדינת ישראל כדי להדוף את איום האיראני. זה לא בשבילם".



לאחר מכן האשים נתניהו את לפיד וגנץ שהם יפנו התנחלויות. "אנחנו בשטחי מולדת. זה מדבר אלינו, זה בנשמה שלנו וזה מתממש במדיניות שלנו ובעבודה המשותפת שלנו", אמר. "אני חושב שיש כאן סכנה אמיתית. לפיד וגנץ שבויים ברעיון שהדרך היחידה להשיג עתיד למדינה זה לגמד אותה, לעקור 90-80 אלף יהודים, להרכין את הראש ולקוות שהערבים יכירו בנו. אני פועל בדיוק בכיוון הפוך – בכיוון של העצמת ישראל מבחינה ביטחונית, מבחינה כלכלית, מבחינה מדינית. אנחנו מגיעים אל העולם וממנו אל העולם הערבי. זה ייקח זמן, זה מאבק, אבל זאת תפיסה הפוכה. אצלם זה עתיד מתוך חולשה ואצלנו זה עתיד מתוך עוצמה. הבחירה כאן היא מאוד ברורה".



בתגובה לכך, כתבו "כחול לבן" בטוויטר: "לא... מבולבל אחד. אף אחד לא אמר שקיבלת שקל מעסקת הצוללות - אמרו 16 מיליון שקל!". 



ח"כ יאיר לפיד אמר הגיב גם הוא לדברי נתניהו: "נתניהו כמו תמיד אתה מעדיף לשקר במקום לענות. הגיע הזמן שתספר לציבור שביקשת ממני עזרה מול האמריקאים כדי לטרפד את הסכם הגרעין הרע והמסוכן עם איראן. אין לך גבול. גם בנושא הזה אתה פוגע בביטחון המדינה בשביל צרכים פוליטיים. הגיע הזמן שתענה על השאלות: למה אישרת את מכירת הצוללות המתקדמות למצרים? ולמה קיבלת 16 מליון ש"ח לכיסך הפרטי על חשבון ביטחון המדינה?".




לתגובתו של לפיד נתניהו לא נשאר חייב, ופרסם בדף הטוויטר שלו סרטון בוטה מקמפיין הליכוד בו לפיד סופג מכות בקרב אגרוף. בציוץ עצמו, כתב נתניהו כי "העזרה היחידה שביקשתי מלפיד זה שלא יפריע לי לעבוד". נתניהו כתב בטוויטר: "העזרה היחידה שביקשתי מיאיר לפיד ביחס לאמריקנים זה שהוא ישתדל לא להפריע לי לעבוד. כרגיל הוא לא הקשיב, תמך בהסכם המסוכן עם איראן ותקף אותי על שיצאתי לנאום בקונגרס האמריקני נגדו. שיהיה בריא".




יאיר לפיד. צילום: אבשלום ששוני
יאיר לפיד. צילום: אבשלום ששוני


לפיד, מנגד, השיב לנתניהו: "אני בריא מאוד ביבי, אתה לעומת זאת סובל כנראה מבעיית זכרון, אז הנה, מצרף לך תזכורת". לציוץ פורסם גם סרטון בו תוקף לפיד את הסכם הגרעין.

לאחר מכן, צייץ "הליכוד" כתבה מחדשות 12 שכותרתה אמירה של לפיד לפיה הוא מתנגד לביטול הסכם הגרעין. "כחול לבן" הגיבו כי "את השקר הזה מיצינו", בהתייחס לכך שכבר העלו בעבר סרטון קמפיין בו נראה לפיד מגנה את הסכם הגרעין, והוסיפו: "אבל אם כבר מדברים, אולי תוכלו לענות: למה נתניהו אישר את מכירת הצוללות המתקדמות למצרים? ולמה הוא קיבל 16 מיליון ש"ח לכיס הפרטי על חשבון ביטחון המדינה?".
 
 
כזכור, אתמול קיימו ראשי כחול לבן מסיבת עיתונאים, בה הודיעו כי יקימו ועדת חקירה לממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות, אותה כינו "פרשת השחיתות החמורה בתולדות מדינת ישראל". "ניצבים שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שראש הממשלה מקבל כסף, 16 מיליון שקלים. 16 מיליון שקלים שהלכו לכיס של נתניהו מחברה שקשורה לעסקת הצוללות". לדבריו, זה אובדן אמון מוחלט ושבר לא ניתן לאיחוי. "השבוע נחשף שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות למצרים. זאת בלי שאף אחד במערכת הביטחון יידע על כך", הסביר גנץ.

חבר הכנסת יאיר לפיד אמר: "זאת פרשת השחיתות הכי גדולה. לא יהיה מנוס, הוא ייחקר, ונתניהו חייב חמש תשובות. למה קיבלת 16 מיליון ש"ח מחברה שסחרה עם טינסקרופ שאתה מנהל מו"מ עם החברה. איך מכל עשרות החברות, החזקת מניות דווקא בחברה הזאת?". הוא המשיך: "למה שיקרת ואמרת שלא אישרת את עסקת הצוללות עם מצרים, שכן אישרת. למה הסתרת את זה מכל הגורמים המקצועיים. איך יכול להיות שלא ידעת ששני האנשים הקרובים אליך, המשפחה שלך, מקבלת עמלות במיליוני יורו, שאתה אישרת באופן אישי".