טרור הבלונים חזר בשבועות האחרונים להכות ביישובי עוטף עזה, וגם היום (שלישי) דיווחו במועצה האזורית אשכול על בלון חשוד שזוהה בחורשה באזור חבל שלום. תושבים שזיהו את הבלון דיווחו לאנשי הבטחון ביישוב, ובבדיקה שערכו בשטח גילו הייתה מחוברת לבלון כרזה בערבית, אולם הוא לא היווה סכנה.



מספר דקות לאחר מכן, תקף חיל האוויר ברצועת עזה, וצה"ל פרסם הודעה לפיה "כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל". זמן קצר לאחר מכן, דיווח צה"ל כי תקף פעם נוספת חוליית משגרי בלונים ברצועה. לא ברור האם יש קשר בין הבלון שנמצא בחבל שלום לתקיפות.



במקביל, הוציא משרד הבריאות הפלסטיני הודעה לפיה במהלך הפרות הסדר על הגדר, שהתרחשו בצפון עזה ומזרחית לבוריג', נפצעו שלושה מפגינים כתוצאה מירי כוחות צה"ל. 

הבלון העזתי שנחת בחבל שלום. צילום: מועצה אזורית אשכול


מוקדם יותר היום, מסר דובר צה"ל כי ‏לוחמים זיהו שלושה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, הניחו עליה דגל וחזרו מיד לשטח הרצועה. אמש עצרו ‏לוחמי צה"ל מספר חשודים שחצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה. על החשודים לא נתפס נשק והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

גובה הלהבות עלה אמש שלב נוסף בעקבות אירוע חמור בכלא רמון, במסגרתו אסירי חמאס שרפו עשרה תאים באגף בו הם מוחזקים בעקבות חסימת הסלולר שהתקין השב"ס. ארגוני הטרור ברצועה קראו לעימותים אלימים עם כוחות הביטחון בתגובה לצעדי השב"ס כנגד המחבלים הכלואים בישראל, וככל הנראה כתוצאה מכך חודשו ההפגנות על גדר הרצועה במהלך הלילה. 

כזכור, רק בשבוע שעבר בערה גזרת הדרום בעקבות ירי רקטות לעבר גוש דן, שהוביל לתקיפה מאסיבית של צה"ל נגד כמאה מטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בתגובה לכך, שוגרו מספר רקטות בודדות אל עבר העיר שדרות ויישובי העוטף, אולם כיפת ברזל יירתה את מרביתם ולא היו נפגעים באירוע.