הדורס שגרם למותו של הילד אילון שלו-אמסלם ז"ל בחודש יולי האחרון, אלי בר זכאי, עלה היום לראשונה לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בתל אביב והכחיש בכל תוקף כי היה שיכור בעת התאונה, וכי נהג במהירות מופרזת. אל מול טענות אלו התראיין היום (שלישי) אביו של אילון, קובי אמסלם, בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וטען כי הדורס שיקר על דוכן העדים במצב נחושה. "זה מהלך מתוכנן של נאשם וסנגור שאומרים שאין מחיר לשקר בבית המשפט". 



"הלשון יכולה לנוע גם בשקר וגם באמת, שמענו 5 וחצי שעות בכל משפט שני שלו שקר בוטה, שקרים הזויים ומגוחכים, בניגוד להקלטות, לעדויות של עוברי אורח, עדי ראייה, חברים שלו, המשטרה. כולם שקרנים רק הוא דובר אמת", אמר עוד אביו של אילון. 

למה אתה המשכתם לשבת בבית המשפט לאורך העדות שלו?
"אני כל יום מתחבט בשאלה אם ללכת או לא. חוסר הנוכחות לא ייתן לנו מנוח מלדעת מה קרה באמת לאילון ברגעיו האחרונים. אין לנו את חוקר החקירה, אנחנו לא חשופים אליו. אנחנו למדים על מה קרה שם, מה היו נסיבות החקירה של אילון והפגיעה בדניאל, וכל מערכת הראיות אנחנו לומדים במשפט. אין לנו גישה לחומרים. כל אחד יש פרט חדש".

"יש דחף להיות שם, להבין את זה, ללמוד את זה, והדבר השלישי הוא שזה אירוע ללא מועד ב'", הסביר אמסלם. "אנחנו שם כי המשפט הזה לא יחזור, אם לא נהיה שם לא נבין עד הסוף איך קורה כזה דבר. איך אדם מסוגל לנהוג כך לפני וגם אחרי. הוא לא ניסה להתנצל, האיש הזה כנראה סובל מחוסר יכולת להרגיש בני אנוש. אין לו טיפת חמלה או הבנה מה גורמים מעשיו לציבור, וגם היו לו 2-3 משפטים שהוא הוציא כאילו הבעת חרטה. זה לא אותנטי בשום צורה. זה שקרי, וכל מה שהוא עושה זה למלט את עצמו ולסייע לעצמו. ללא שום רגש אנושי".