דובר צה"ל הודיע כי הלילה הושלכו מספר מטענים מרכב לעבר כוחות צה"ל שאבטחו את כניסתם של מתפללים לקבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". כוחות צה"ל הגיבו בירי לעבר הרכב. במקביל, כלי הנדסה צבאי פגע ברכב. כתוצאה מכך נהרגו שני המפגעים, אין נפגעים לכוחותינו.



יותר מוקדם, לאחר סריקות נרחבות, מעצרים ופעילות שוטפת בת יומיים, חיסלו לוחמי הימ"מ של המשטרה את המחבל עמר אמין אבו לילא, בן 19, מהכפר זאויה שבמערב הר שומרון, אשר ביצע את הפיגוע באזור אריאל בו נרצחו סמ"ר גל קיידאן מבאר שבע והרב אחיעד אטינגר מעלי.



השב"כ מסר כי המחבל חוסל במהלך ניסיון מעצרו. "בזמן כיתור המבנה בו הסתתר בכפר עבוין, פתח המפגע באש לעבר כוחותינו ונהרג במהלך חילופי האש. אין נפגעים לכוחותינו", נמסר. על פי הדיווחים הפלסטינים וקטעים מהאירוע שהועלו לרשתות, במקום התנהלו חילופי אש כבדים בין כוחות צה"ל לפלסטינים, והבית בו שהה המחבל פוצץ ככל הנראה באמצעות ירי טיל נ"ט.



ראש מועצת הכפר עבוין, בו חוסל המחבל שביצע את הפיגוע באריאל, אמר כי "הימ"מ נכנס לעיירה במשאיות של ירקות, ואחריהם נכנס כוח גדול של צהל".


אלמנתו של הרב אטינגר, תמר, מסרה בעקבות החיסול: "אנו מודים לצה"ל ולמערכת הביטחון שביצעו את המוטל עליהם וחיסלו את המחבל הארור שרצח את אהובינו אחיעד ואת חייל צה"ל, השם יקום דמם. אנחנו מצפים מממשלת ישראל להילחם למיגור הטרור ולהמשיך גם לגירוש משפחתו של המחבל".



עוד נמסר, כי "הפעילות של שב״כ , משטרת ישראל וצה"ל היא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות אשר הביאו לאיתורו של המפגע במבנה בו הסתתר בכפר עבוין".



ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה״ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ״ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו".



השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, מסר בתגובה לחיסול: "אין נחמה על האסון ועל התוצאות הטראגיות של הפיגוע בו נרצחו גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר ז״ל אך שוב העברנו את המסר החשוב, שלוחמי הימ״מ של משטרת ישראל יחד עם השב״כ וצה״ל יעשו הכל כדי ״לסגור חשבון״ עם המרצחים הפלסטינים הארורים. נמשיך לרדוף את המחבלים המתועבים בכל חור בו יסתתרו".



הפיגוע אירע ביום ראשון,  ובוצע, כזכור, בשני מוקדים. מחבל שהגיח מאחת החנויות בצומת אריאל הסתער חמוש בסכין על לוחם צה"ל, גל קיידאן, שהוצב בטרמפיאדה שבמקום, פצע אותו, חטף את נשקו, ירה בו ופגע בו אנושות. לוחם נוסף שנמצא במקום לא הגיב. המחבל התחיל לירות לעבר כלי רכב ופצע פצעי מוות גם את הרב אחיעד אטינגר שהגיע למקום במכוניתו האדומה. בצד השני של הכביש ניצבה משמרת האבטחה שמפקדה פתח באש לעבר המחבל ופצע אותו קל בכתפו.