המועמד מטעם מפלגת כחול לבן לראשות הממשלה, בני גנץ, התראיין אמש לשלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים, בפעם הראשונה מאז ההכרזה על כניסתו לפוליטיקה. הבוקר (רביעי) התראיין מספר שתיים ברשימתו, חבר הכנסת יאיר לפיד בגל"צ והתייצב לצידו של הרמטכ"ל לשעבר בפרשת הטלפון הפרוץ, והכריז ש"פרשת הצוללות נפתחה מחדש", בעקבות הפרסומים על חקירתו של עד המדינה בפרשה, מיקי גנור.
 
על מצבה של כחול לבן בסקרים, שמתחילים להראות נסיגה בכמות המנדטים שהיו לה בתחילת החודש, אמר לפיד: "כל מי שראה את גנץ אתמול בטלוויזיה ראה מנהיג אחראי שייקח את המדינה למקום טוב יותר, לעומת כל ההשמצות. אתמול רק התחלנו. אם הליכוד יהיה שוב בשלטון, הוא יחזור עם נתניהו גרוע יותר, עם הרבה יותר גזענות, עם הרבה יותר שיסוי והסתה. לכן, אם מישהו יושב בבית ואומר שהוא לא רוצה פוליטיקאים שעובדים רק בשביל עצמם, את בצלאל סמוטריץ' בתיק החינוך, מקומו עם כחול לבן. שיצביע לנו".
"יש לנו שלטון שמשסה, שמפלג", הוסיף חבר הכנסת, והתייחס לסוגיית הרכבת הקואליציה, "במצע כחול לבן כתוב תחב"צ בשבת, כתוב נישואים אזרחיים, כתוב שיבוטל חוק המרכולים וכו'. כל זה מופיע במצע שלנו. אם החרדים מסכימים לזה - אהלן וסהלן. אני לא מתרשם ממה שאנשים מצהירים ואומרים במהלך קמפיין בחירות. אתמול כל מי שפתח טלוויזיה, ראה את גנץ מסתכל לכולם בעיניים ואומר שלא נשב עם נתניהו - יש לנו עקרונות, ולא נשב עם כולם".

לגבי פרשת הטלפון הפרוץ, אמר לפיד כי "אני בטוח לא במאה, אלא באלף אחוז שאין כלום בטלפון של גנץ. זו דבורה קטנה שהליכוד שלח, ויש לה מטרה - לזמזם לך באוזן, כדי שלא תשמע את הסיפור הגדול. כולנו חברי קבינט לשעבר, כולנו מתודרכים ויודעים שלא שמים חומרים ביטחוניים בטלפון. כשיצא הסיפור, הסתכלנו אחד על השני ברביעייה ואמרנו לעצמנו מה זה השטויות האלה. כל הספינים האלו הם באים במטרה לנסות לטשטש את עסקת הצוללות". 
"בלי לדבר עם מערכת הביטחון - נתניהו שיקר וקיבל 16 מיליון שקל לכיסו", הוסיף, "הרי ברור שטלפונים זה קשקוש - למה ממשיכים לדבר על זה? מיקי גנור חזר בו כי הוא מנסה לשפר עסקה, אסור לשכוח שהוא העיד נגד שמרון, שהוא האיש הכי קרוב לנתניהו. זו פרשת צוללות תמורת עמלות. כל מי שאמר שעל שמפניות וסיגרים אפשר להבליג, שיחשוב שוב אם אפשר להבליג על זה. זו בעיה חמורה הרבה יותר, מדובר בפרשיית השחיתות הביטחונית הגדולה ביותר בתולדות המדינה. אין לנו איך להסביר לחיילים שלנו למה הם משרתים בצבא, אם הוא מתנהל ככה".
"ממה שאני יודע זה שהפרשה הזו נפתחה מחדש", חידד לפיד, "כל האצבעות מופנות על נתניהו כי הוא היה זה שאישר את העסקה הזו. לא יהיה מנוס מלחקור את זה. בסוף על הדברים האלה האזרחים משלמים על זה. זה לא ברור שכל השחיתות הזו מגיעה בסוף לכיס שלנו? אף אחד לא תוהה למה במדינה עם כלכלה כל כך חזקה אנשים מרגישים חלשים?".

לסיכום, מספר שתיים במפלגת כחול לבן התייחס גם לחיסול המחבל עמר אבו לילא, שרצח את סמ"ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל באריאל: "אני מאמין שצריך להרוס את ביתו של המחבל, כדי לייצר את ההרתעה שזקוקים לה בישראל. אני תומך בגירוש משפחות מחבלים, בהתאם לחוק".