לאחר פינויו לבית החולים לאחר שחש ברע במהלך החקירה, ובהתאם להארכת מעצרו הצפויה היום (רביעי) של עד המדינה מיקי גנור, הפרשן המשפטי של חדשות 12, גיא פלג, התייחס בגלי צה"ל לחקירה המתמשכת בפרשת הצוללות הידועה יותר בשם תיק 3,000: "גנור אומר שאנשים דרשו ממנו כסף, בעוד שבחקירות הראשונות הוא אמר שהם דרשו סכומים משמעותיים כי סייעו לו לקדם את פרויקט הצוללות, קידמו לו את ההליכים וכו'. היום הוא אומר שהם נתנו לו ייעוץ שהוא שילם עבורו. כלומר, הפרשנות שלו לראיות שונה בתכלית". 
למה זה קורה דווקא עכשיו?
"זו שאלת השאלות, אני מתאר לעצמי שיבדקו האם מישהו איים עליו או קנה אותו. יש אפשרות אחרת, והיא שדווקא עכשיו הוא אומר אמת. הוא יגיד שהוא לא אדם בריא ושסיפק את הסחורה שהפרקליטות והמשטרה רצו למכור כי לחצו עליו. נדמה לי שמיקי גנור חשב שהוא אולי איש עסקים אגרסיבי ומעט נכלולי. פתאום, הוא הבין שהתיק הזה קיבל משמעות אחרת לגמרי בציבוריות הישראלית".

"כשהוא סיים את העדויות שהוא מסר במתקן משטרתי מבודד ומנותק, הוא פתאום הבין שכשהוא הולך ברחוב מתייחסים אליו כאל בוגד, כמו מישהו שסייע לאויב", הוסיף פלג, "הצעד שלו הוא התאבדות, קרוב לוודאי שיוגש נגדו כתב אישום חמור מאוד, והוא צפוי לעונש מאסר דרמטי אם יורשע. הוא יורשע, בין היתר, על סמך הודאותיו הראשונות. הוא לא סיפר במשטרה את הדברים כחלק מעדות קצרצרה, אלא דיבר במשך שעות. הוא החליט שהוא לא מוכן למות כבוגד". 
יש לזה קשר למידע החדש שהתגלה לגבי הפרשה?
"אני לא רואה איך הדברים יכולים לדור בכפיפה אחת, כלומר, אני לא חושב שיש קשר בין הדברים. לציבור המידע הזה חדש, אבל ככל שאני מתעניין, לפחות חלק מהדברים היו ידועים למערכת, בין אם זה מבקר המדינה, הפרקליטות או המשטרה. לא ברור אם זה יתגלגל לחקירת משטרה, הדברים האלה רחוקים מאתנו בשלב הזה".