יו"ר מפלגת תל"ם ומספר 3 במפלגת כחול-לבן אמר הבוקר (רביעי) כי "פרשת הצוללות עלולה להגיע עד כדי בגידה של נתניהו". בראיון בכאן ב' הוא הסביר כי ייתכן ש"מישהו הפחיד את מנדלבליט, ואמר לו שישראל תיפגע ביטחונית אם תתגלה שחיתות בפרשה, משום שבמקרה כזה גרמניה לא תוכל למכור לנו צוללות". 



"כשראש ממשלה רוצה לחתום על חוזה עם החברה הגרמנית, אחרי שהתקיימו דיונים ביטחוניים - זה קשור אליו ולא למיקי גנור", טען יעלון, שהוסיף: "הוא צריך להסביר את זה. הפרשה הכי חמורה היא שנתניהו אישר לגרמנים למכור צוללות באיכות גבוהה כמו שלנו למצרים",  

הדברים האלה נחקרו, ולא יצא מהם כלום. 

"חוקרי המשטרה עשו עבודה מצוינת. לקח זמן עד שהוא פתח בחקירה. לקח זמן עד שהגיעו למיקי גנור, קודם הגיעו למשרד הביטחון ומצאו שאין רבב באנשים שם, והגיעו לגנור רק שמונה חודשים אחרי".
 
נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

לדבריו, "אני כתבתי מכתב ליועמ"ש, שהוא אדם שאני מעריך אותו מאוד, כי השאלות הפתוחות בנוגע לחקירה מטרידות אותי. אני מצפה שהוא ימצה את העניין. אני חושב שיש פה שיקולים נוספים, שלא אכנס אליהם, שאני עומד עליהם במכתבי, שיכול להיות שמישהו אמר לו שמדינת ישראל תפגע ביטחונית משום שגרמניה לא תוכל לספק לנו את הצוללות אם יש פה שחיתות... יש לזה תקדים ביוון. כתבתי במכתב שיכול להיות שמישהו הפחיד את מנדלבליט".
אתם מתארים ראש ממשלה שבגד במדינה תמורת כסף. הוא בוגד?
"לכן אנחנו אומרים שזו פרשת השחיתות החמורה ביותר מאז קום המדינה, ולכן חייבים למצות אותה. אנחנו אומרים שצריך הקמת ועדת חקירה ממלכתית, אין מנוס. הנושא כל כך חשוב שזה יכול להגיע אפילו עד כדי בגידה, ויכול להיות שזה מה שמפריע ליועמ"ש לסיים את הבדיקה. מיקי גנור הוא בורג חשוב, אך לא הבורג העיקרי ולכן יש צורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית".

אם תהיה שר ביטחון תבטל את ההסכם עם גרמניה?
"אני צריך לראות מה יש שם, יש שם החלטת קבינט שלא הייתי שותף לה, היא התקבלה אחרי שעזבתי את תפקידי. הצוללת הבאה שאני צריך כדי להחליף את הצוללת המתיישנת היא ב-2029. מבחינתי, גם כשר ביטחון יש צורך בחמש צוללות ולא יותר. מדובר באמצעי הלחימה היא יקר באחזקה, ולא רק ברכישה". 

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי יעלון: "אחרי בחינת כל המידע, גורמי האכיפה כבר קבעו שראש הממשלה נתניהו לא קשור לפרשת הצוללות. זה לא מפריע ללפיד וגנץ להמשיך בעלילת הדם. השימוש במילה 'בוגד' נגד ראש הממשלה, הבוקר על ידי בוגי יעלון, היא חציית קו אדום מסוכנת שמעידה על הלחץ של לפיד וגנץ מפרשת הטלפון המביכה. אובדן העשתונות שלהם רק מוכיח, כמו אז שתמכו בהסכם הגרעין עם איראן, שלפיד וגנץ לא מסוגלים לעמוד מול איראן ולשמור על ישראל".