בבוקר שלאחר מרתון הראיונות שהעניק יו"ר "כחול לבן" בני גנץ לערוצי הטלוויזיה אמר היום (רביעי) מועמד מס' חמש בליכוד, גדעון סער, כי "אין לי שום בעיה לשבת עם בני גנץ אבל אני בכלל לא בטוח שגנץ אחרי הבחירות יאמר את מה שאמר אתמול בערב. זה עניין של דרך וקווי יסוד. הכיוון שלנו להקים ממשלה לאומית על בסיס הדרך שהייתה בשנים האחרונות. אם בני גנץ יודע לחיות עם זה - בסדר גמור", אמר סער בתכנית "נכון לעכשיו" בגלי צה"ל.
 
"כרגע אתה רואה קמפיין שהוא לא מונע על ידי דרך אמירה או תכנית שמציעים לאזרחי ישראל אלא רק על ידי אמירה 'רק לא ביבי'. בוא נחזור לשאלות האמיתיות. מה יעשו בנושא הפלסטיני. לפיד אמר שהוא לא חוזר בו מהכוונה שצריך לפנות כמאה אלף אזרחי ישראל מיהודה ושומרון ובעצם להגיע למדינה פלסטינית שתפתח חזית טרור אדירה פה מזרחה לנו", הוסיף.

"לגבי הראיון של גנץ אני חושב שדרך תוכנית או תכנים לא היה ניתן למצוא בראיונות הללו. היה מסר אחד - 'רק לא ביבי', ואני חושב שזה די מדהים לראות איך אנשים שרוצים להיות אלטרנטיבה לא מציעים דרך חלופית בשום עניין, לא מדינית לא כלכלית, ואז אתה שומע שמבנט ועד תמר זנדברג כולם ממש סבבה עם 'רק לא ביבי'. אגב מי ששוקל להצביע לימין החדש שישקול גם את זה".
 

בהתייחסו לתוכן דבריו של גנץ בראיונות אתמול אמר סער: "הוא לא צריך את השימוע כדי לפסול את נתניהו, זה דבר מדהים. הוא כבר הגיע למסקנות. אני לא מציע להתייחס ברצינות יתר לדברים שנאמרים. אנו רק שלשום שמענו בחדשות 13 אותו אומר שהוא לא שולל כניסה לממשלת נתניהו בצורות מסוימות. גם בעניין הזה יש זגזג ולכן לא כל כך חשוב מה אומרים כעת במסגרת שסביר שתתפרק יום לאחר הבחירות".

הראיון של גנץ בכאן 11. צילום מסך

 
"גם בנושא המדיני אתה רואה זיגזג. יום אחד הוא בעד היוזמה הסעודית ואתמול הוא אומר אין פרטנר. גם בנושא הנסיגה החד צדדית אתה שומע טקסטים שונים. דבר אחד ברור - לא מוצעת לציבור אלטרנטיבה אמיתית, לא מוצעת דרך. רק משמיצים ומראים רצון להגיע לשלטון". לדברי סער, "אזרחי ישראל צריכים לשאול עצמם שאלה האם ישראל מצויה במצב טוב יותר מבחינה  מדינית, כלכלית ומכל הבחינות ממה שהייתה לפני עשור או שרוצים לחזור אחורה לימי הנסיגות למדיניות שהיא פושטת רגל גם בתחום המדיני, גם בתחום הכלכלי. זאת הבחירה שעומדת בפני הבוחר ב-9 באפריל. זה הדבר ש צריך לשפוט. מה הדבר שמדהים. בכל הנושאים אתה מזהה מאמץ מצד מי שמתיימר להיות אלטרנטיבה לא להגיד שום דבר לא לנקוט בשום עמדה תחת המטרייה השקרית שאין ימין ואין שמאל".
 
סער נשאל האם בעקבות הפיגועים האחרונים האם ממשלת הליכוד אבדה אחיזה ביטחונית ביו"ש ועל כך השיב: "ברור שלא. כל מי שיבדוק את הנתונים מה היה העשור האחרון לעומת כל עשור קודם בתולדות מדינת ישראל יראה שזה היה העשור עם הכי פחות פיגועים ונפגעים. יש לנו אויבים שימשיכו לנסות להוציא פיגועים אבל אם באופן השוואתי מדינת ישראל היום בטוחה יותר. להזכיר מה קרה אחרי אוסלו? מאות הרוגים אזרחי ישראל אחרי שאיבדנו את השליטה המודיעינית והמבצעית בשטחים הפלסטינים. אני הייתי מזכיר הממשלה אחרי חומת מגן. המצב הביטחוני יותר טוב. אני באופן אישי מצדד בלחזור להשתמש בנשק הגירוש ולחזק  מאוד את ההתיישבות. זה חלק מהמענה הציוני שלנו".
 
אתה חותם על המדיניות הביטחונית שמוביל רה"מ?
"היו  לי הצעות. אחרי הסבב האחרון בעזה מתחתי ביקורת. אבל בסה"כ אם אנו משווים היום לפני עשר שנים כל אזרח יודע שהיום ישראל יותר חזקה. זאת השאלה שעומדת על הפרק. האם לחזור לימי הפיגועים העקירות למדיניות שמבוססת על אשליות".
 
"מדיניות היא דבר מאוד חשוב לביטחון לאומי", המשיך סער, "המדיניות שהובילה אותנו להתנתקות זאת אותה מדיניות שהשמאל מציע לנו לאמץ לגבי יהודה ושומרון. מי שרוצה היום ללכת ובאותה דרך, כשאומרים נבנה רק בגושי התיישבות, קודם נייבש ואחרי זה מן הסתם נפנה וניסוג מגב ההר, אנו תושבי מדינת ישראל בשפלת החוף באזור ירושלים נהיה חשופים לחזית טרור שתהיה עזה בריבוע. אני מסביר שיש זיקה בין החלטות שמתקבלות לבין מציאות שנוצרת. ברגע שהייתה נסיגה חד צדדית שבעקבותיה עלה החמאס לשלטון זה יצר את המציאות הביטחונית שאנו מתמודדים איתה".