קורה לכם שאתם קמים לפעמים מבולבלים לחלוטין ולא מבינים מה רוצים מכם? אם כן, אתם לגמרי לא לבד ויש לזה הסבר די הגיוני. אחרי הכל, קצת קשה להבין מה באמת קורה סביב עם כל המסרים הסותרים שמנסים מעבירים לנו. מצד אחד, אומרים לנו שזה חשוב לאהוב את עצמינו כמו שאנחנו ושכל אחד הוא יחיד ומיוחד. אבל מצד שני ברגע שאנחנו עושים את זה כולם מתחילים להציק לנו.

אז מה עושים במצב כזה אתם תוהים? כנראה שזה תלוי את מי שואלים. ג'וזלין ג'ונס, תושבת ארה"ב, החליטה לאמץ את המראה השונה שלה, למרות שהוא ממש לא אופנתי ולמרות שהטרידו אותה רבות בגללו. אבל זה לא תמיד היה המצב, ובמשך שנים היא נלחמה במראה שלה ולא הצליחה לקבל את עצמה.

זה קרה בגלל שמאז שהיא זוכרת את עצמה, ג'ונס בת ה-23 הייתה קורבן לבריונות בגלל העובדה שיש לה חד גבה. "כשהייתי בגן התחלתי לשים לב שכולם נראו שונה ממני וזה גרם לי להרגיש רע. בתקופה הזו גם התחילו להציק לי" סיפרה ג'ונס לחדשות SWNS, "התחננתי בפני הורי שירשו לי לעצב את בגבות הם סרבו".

SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום
SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום


ככל שהיא גדלה המצב החברתי שלה רק הלך והחמיר ונהיה בלתי נסבל, והכל היה בגלל הגבות שלה: "בבית ספר כשהייתי עוברת במסדרון, הילדים היו עושים קולות של זאבים. הם קראו לי גם מקדונלדס כי הגבות שלי נראו כמו הלוגו של החברה".

כשהיא חזרה יום אחד הביתה בוכה, כשהייתה בת 10, אבא שלה סוף כל סוף הסכים לעזור לה להיפטר מהחד-גבה: "הוא ראה אותי בוכה ואמר 'בסדר'. הוא הביא את מכונת הגילוח שלו וגילח לי את הגבות בדיוק באמצע. אנשים הפסיקו להקניט אותי. זה היה מדהים. פתאום הרגשתי שאני שייכת ושאני כמו כולם. אבל הגבות שלי דרשו תחזוקה כל כך גבוהה".

מאז, במשך 12 שנים, היא עמלה קשות על הגבות שלה וגם הלכה למעצבת גבות מקצועית, שעלתה לה כ-66 דולרים בחודש. בהמשך זה הפך עבורה לעול כבד עוד יותר, כיוון שהיא הפכה לאם חד הורית וגם הייתה צריכה לממן בעצמה את לימודיה ועבדה בשלוש עבודות: "כבר לא היה לי זמן להסתכל במראה. כל כך התעייפתי מלהתעסק בגבות שלי. הרגשתי שנמאס ללי להתאמץ להראות בדרך מסוימת כדי לרצות אחרים".
 

SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום
SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום

 
בשל כך, ב-2017 היא הציבה לעצמה אתגר - שבמשך חודש היא תפסיק בעיצוב הגבות שלה. אבל כשהאתגר נגמר היא החליטה להמשיך ונתנה לגבות שלה לחזור למצבן הטבעי: "בהתחלה הרגשתי נורא כשאנשים הסתכלו עלי. זה היה בדיוק כמו שקרה כשהייתי קטנה עם הבריונים בבית הספר".

אך בהמשך היא הרגישה דווקא שהביטחון העצמי שלה משתפר: "הבנתי שאם אני לא אוהב את עצמי אף אחד אחר לא יאהב אותי. כעת אני אוהבת את עצמי ואת המראה שלי ולדעתי זה עשה הבדל אדיר". להפתעתה, החד גבה גם ממש עזרה לה בתחום הרומנטי: "זה מעניין שמאז החלטתי לגדל את הגבות גברים חושקים בי יותר. אני חושבת שגברים רגילים לראות נשים שנראות אותו הדבר, כך שכשהם רואים מישהי שנראית שונה זה מושך אותם".


SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום
SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום


SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום
SWNS :ג'סלין ג'ונס. צילום