איראן דחתה היום (רביעי) את הטענה לפיה היא עומדת מאחורי הפריצה לטלפון הנייד של יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, כך אמר דובר של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. לדבריו, "המשטר הציוני של ישראל והפקידים האמריקאים מנסים להטיל לחץ על איראן על ידי העלאת טענות כאלה מתוך עוינות ומטרה לקדם את האיראנופוביה". 



הוסיף כי טענות אלו הנן חלק ממלחמה פסיכולוגית, שמטרתה ליצור אווירה עוינת נגד טהראן. "נוסף על השקרים", המשיך דוברו של זריף, "הם מנסים לייחס כל אירוע בעולם לאיראן, תוך ניצול כלי פרסום". כמו כן, הוא דחה גם את הטענות ביחס לתפקיד של איראן בפריצה למערכות הפרלמנט האוסטרלי, וטען כי גם הן ניסיון לפגוע באיראן. 

לפני כשבוע פורסם בחברת החדשות כי איראן פרצה לנייד של יו"ר כחול-לבן, ושאבה את כל תכולתו. על פי הפרסום, שני בכירים בשב"כ הגיעו לפגישה לפני כשישה שבועות עם הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר מפלגת "כחול לבן", והודיעו לו שהסלולרי שהוא מחזיק ברשותו נפרץ על ידי שירותי המודיעין האיראניים, ותכולתו כולל פרטים אישיים ותכתובות מקצועיות, הגיעו לידי אותם הגורמים.

אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף את גנץ בעקבות הפריצה, ואמר כי "עכשיו מסתבר שבזמן שאני הוריתי לפרוץ לארכיון הגרעין של איראן, איראן פרצה לטלפון הנייד של בני גנץ, וזה אירוני משתי סיבות: גנץ היה יושב-ראש חברת סייבר שפשטה את הרגל. הוא היה אמור לשמור על הטלפון שלו - וזה מחדל אישי שלו. אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו?".

גנץ התייחס אף הוא לנושא בראיונות שהעניק אתמול לשלוש מהדורות החדשות המרכזיות, ואמר: "קיבלתי דיווח על האיראנים אני חושב שיש עוד אנשים שמעורבים. אני אשמור על הטלפון שלי, אני אשמור על המדינה ואני אבטיח שאף אחד מהאנשים שנמצאים סביבנו לא יזכה לקבל יכולות אסטרטגיות, שהסכנה שלהן למדינת ישראל ולחופש האסטרטגי שלה גבוהה פי מיליון מהדבר הכי חמור שלא קיים בתוך הפלאפון שלי".