דו"ח נציב תלונות הציבור על שופטים התפרסם היום וגרר אחריו התבטאות מהדהדת של השופט בדימוס, אורי שהם, שמתפקד בתור הנציב. לאור הנתונים של הדוח, נדמה שיש עליה בתלונות המוצדקות נגד השופטים, אך חמור מכך, אחד השופטים, ששמו לא צוין, עשוי להיות תחת בדיקה פלילית. התנהלות בלתי ראויה וליקוי בניהול משפט הם חלק בלתי נפרד מהדברים.


 


בריאיון שנתן ב"כאן ב'" התייחס הנציב לדברים והוסיף טענה מטרידה: "היתה עלייה משמעותית שקשורה להתנהלותם של השופטים, צריך להקפיד על זה יותר בדרך של הסברה או הקפדת יתר. אין לי רשימה של סנקציות, העיקרית היא למצוא את התלונה מוצדקת או להעיר לשופט, דבר שנכנס לתיק האישי שלו". 


במהלך הראיון גם אמר: "פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בקשר להתנהלות שופט שגובלת אפילו בעבירות פליליות, זה הדיר שינה מעיניי, אך אני לא יכול לדבר על כך כי זה בטיפול. הטיפול לא הסתיים ואי אפשר לדבר על זה". כשנשאל האם זה שופט מכהן, סירב להתייחס. "באופן אישי, שני הנושאים העיקריים, של עיכובים ושיהוי במתן החלטות וכו', בלשון העם, זה מביא לי את הסעיף. לא מוכן לקבל את זה. לא מוכן לקבל עינוי דין. הנושא השני זה התנהגות שופט באולם. אני לא מוכן לקבל את הגישה שאומרת ששופט יכול לעשות ככל אשר הוא רוצה. אי אפשר לנהוג לא בכבוד כלפי עורכי דין וכאלה שמחכים לדין".
 
שופטת לענייני משפחה צורחת על בעל דין: "אני לא משחקת בקקי ובפיפי. זה צריך להיגמר בנו נו נו קטן?
"אנחנו פועלים על פי החוק ואין לי יותר סמכויות, אבל בסך הכל רשימת הסעדים היא מספקת. אני חייב לומר לך ולציבור שכאשר נציב כותב שתלונה מוצדקת, השופט עצמו והמערכת מקבלים את זה בצורה קפדנית, מהבחינה הזאת שיש לזה משמעות. זה לא נזרק לפח, אם היית יודעת כמה קשה מקבלים שופטים חוות דעת או החלטות של נציב, שמוצא תלונה מוצדקת או מעיר, אז זה היה מפתיע אותך".
יש סחבת בבית הדין הארצי לעבודה. זה חבר הרכב שצבר עיכובים רבים. הוא עדיין נשאר
"אין לי זכות כמובן להדיח שופט מתפקידו, אך ישנם מקרים להמליץ על הליכים משמעתיים או להזיז שופט לוועדת הבחירה, אבל זה נעשה במקרים החמורים. במקרים שיש גוון פלילי, הטיפול עובר ליועמ"ש. בסך הכל המערכת נותנת מענה". 
לאחר מכן הוסיף: "יש אפשרות להמליץ על הליכים משפטיים, אך זה נעשה במקרים החמורים. במקרים שיש להם גון פלילי הטיפול עובר ליועץ המשפטי לממשלה ויש מקרים כאלה. לא נכון לפרסם את שמות השופטים בציבור. המטרה היא לא לערוף ראשים, אלא לטייב את המערכת ולתת שירות יותר טוב. החוק אומר שצריך לשמור על סודיות, ולכן כרגע אי אפשר לעשות אחרת. לדעתי הפרסום צריך להיעשות בלי לנקוב בשמות. צריך לסמוך על כך שהמערכת תטפל".