איחוד האירופי קנס את גוגל במיליארד וחצי אירו זאת בעקבות התנהלות "מונופוליסטית" שלה בתחום הפרסום המקוון. מדובר בקנס השלישי שהאיחוד האירופי הטיל על ענקית הטכנולוגיה האמריקאית בשנתיים האחרונות, כאשר הסכום הסופי של השלושה עומד על כ-8.2 מיליארד אירו. כאמור מדובר בסכום נמוך משמעותית משני הקנסות הקודמים - 2.4 מיליארד אירו בגין ניצול לרעה של מעמדה בתחום החיפוש המקוון ו-4.3 מיליארד אירו בגין ניצול לרעה של מעמדה באנדרואיד. כאמור הסכומים של שלושת הקנסות אינם סופיים.



הקנס הנוכחי עוסק במוצר שמאפשר לאתרים לשלב בתוצאות החיפוש הפנימיות שלהם תוצאות ממומנות מרשת הפרסום של גוגל. לדברי האיחוד האירופי, הקנס הוטל מכיוון שהחל מ-2006 מנעה גוגל מאתרים מלהציג בתוצאות החיפוש פרסומות מפלטפורמות מתחרות. בהודעה לתקשורת שפרסם האיחוד האירופי נכתב: "הדבר מנע מהם מלהציב פרסומות ממתחרים בעמוד תוצאות החיפוש שלהם". ב-2009 גוגל שינתה את התנאים ואפשרה שילוב מנועי חיפוש מתחרים זאת בתנאי שהפרסומות שלה זכו להבלטה משמעותית יותר. "הדבר חייב אתרים לשמור את המקום הרווחי ביותר בתוצאות החיפוש שלהם לפרסומות של גוגל ולהציג מספר מינימלי שלהן", נכתב.



לדברי האיחוד האירופי, הדבר גרם לכך שמתחרי גוגל "לא יכלו למקם את פרסומות החיפוש שלהם בחלקים הבולטים והמוקלקים ביותר באתר". למעשה, כך יכלה גוגל לקבוע עד כמה אטרקטיביות, ולכן מוקלקות, יהיו הפרסומות של המתחרות". ב-2016 הוסרו המגבלות לחלוטין, ייתכן שעל רקע חקירת האיחוד.