האם הסייבר יתפוס את מקומה של המלחמה המסורתית? והאם אפשר יהיה להפיל משטר או להכריע אויב באמצעות סייבר? אלו רק חלק מהשאלות שיקבלו מענה בכנס ביטחון לאומי של "מעריב" שיתקיים ב27/03 בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בפאנל בהנחיית הפרשן הצבאי, רוני דניאל, שיעסוק בלוחמה במרחב הקיברנטי ישתתפו פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין למחקרי המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב שיתייחס לסוגיה האיראנית, גיל ברעם, עמיתת מחקר במרכז הסייבר הרב-תחומי ע"ש בלוונטיק באוניברסיטת תל אביב וד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר ב- HIT וממקימי מערך הסייבר בשב"כ.
 
מנשרי התייחס השבוע לפריצה האיראנית לסלולרי של רא"ל במיל' בני גנץ: "כאשר האירוע קרה בני גנץ היה אזרחי פרטי. מדובר במבצע מודיעיני של מדינה זרה על אזרחי במדינת ישראל וייתכן שגנץ הוא אינו היחיד. לא על כל מבצע צריך לדווח לראש הממשלה. למיטב ידיעתי כשהאירוע קרה גנץ לא היה עוד יריב פוליטי של ראש הממשלה".
 
עוד הוסיף מנשרי: "השירות אינו עוסק בפוליטיקה, ברגע שמתגלה אירוע כזה תפקידו לצמצם את מידת הנזק ולגרום לכך שהפוגען של אותו יריב לא יימצא במערכות במדינת ישראל".
 

כנס הביטחון הלאומי יתמקד באתגרי המערכת הביטחונית בישראל ובתמיכה בתעשיות הביטחוניות וישתתפו בו בין היתר, רא"ל במיל' גבי אשכנזי מרשימת כחול לבן, אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש, אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, ואבי דיכטר, יו"ר וועדת חוץ וביטחון, הליכוד. בכנס ישתתפו גם בכירים מהמערכת הביטחונית, הפיננסית והאקדמית וידונו בסוגיות מהותיות על סדר היום הביטחוני של מדינת ישראל ובהיערכות לקראת העתיד. 
 
לפרטים נוספים ולתכנית הכנס המלאה ניתן להיכנס לאתר הכנס