מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את יריבו בבחירות בני גנץ על רקע הפריצה האיראנית לניידו. האם מדובר במהלך אסטרטגי נבון מצידו של נתניהו, וכיצד גנץ צפוי להגיב לדבריו? משה קלוגהפט, יועץ אסטרטגי לבחירות בישראל ובאירופה, הביע את דעתו בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM


"נתניהו הוא יודע לנהל בחירות במובן הפשוט של המילה", אמר קלוגהפט בתחילת דבריו, והבהיר כיצד נתניהו משתמש בצורת מיתוג פשוטה. "תגיד את אותה מילה חמשת אלפים פעם, וכל פעם בווריאציה אחרת. נתניהו החליט שהאסטרטגיה שלו זה למתג את בני גנץ כשמאל חלש". 
 
"מכאן זה מתפתח לענפים שונים. הענף של איראן זה ענף אחד שבא להציג את גנץ כשמאל חלש, בסופו של דבר איראן מזוהה כנושא חזק אצל נתניהו", הוסיף קלוגהפט, וציין כי תגובותיו של גנץ תורמות גם הן לנתניהו. "יש לגנץ את הנטייה הזו להשיב לכל דבר שנתניהו אומר, ולתת לו לקבוע את סדר היום. ראינו את גנץ אומר 'אין שום דבר על הטלפון, אשתי תומכת בי', הוא פשוט רוקד לפי החליל. וזאת המטרה היחידה של נתניהו, להעביר עוד כמה ימים בעיסוק על זה. אני לא רואה בזה הרבה תוכן, אבל זה מצוין כדי להעביר את הזמן".

"הבעיה העיקרית של גנץ שהוא לא מייצר סדר יום"

באשר לגנץ, קלוגהפט לא חסך בביקורת וטען כי גם בראיונות שפורסמו עמו בשלושת הערוצים השונים, הוא לא הצליח לייצר אף כותרת. "אם אתה מתראיין בשלושה ערוצים אתה אמור לבוא עם כותרת שאמורה למשוך. אם זה היה נתניהו זו הייתה כותרת שהייתה מושכת עוד שבוע. גם עכשיו אם נרצה לדבר על מה היה בראיונות לא יהיה לנו מסר. זו הבעיה העיקרית של גנץ, הוא לא מייצר סדר יום והוא גם מחליף סדר יום כל פעם ארי שהוא מייצר". 
 
ומהי הנקודה החלשה של נתניהו? לטענת קלוגהפט, זוהי דווקא הנקודה הביטחונית. "הנושא היחיד שהוא נקודת חולשה של נתניהו הוא ביטחוני. אנחנו חמישה ימים אחרי טילים על תל אביב ופיגוע קשה. אין לזה תקדים בעולם. אלה דברים שאף אחד לא מתייצב לדבר עליהם. מפלגה של שלושה רמטכ"לים יכלו להגיד  - אנחנו יודעים להביא ביטחון. נתניהו דרדר את ההרתעה הישראלית".