המלך עבדאללה, מלך ירדן, התייחס היום (רביעי) למשבר בהר הבית, ואמר כי מדינתו לא תקבל אף שינוי בסטטוס קוו במתחם הקדוש. "לעולם לא אשנה את עמדתי לגבי ירושלים שהיא קו אדום מבחינתי", אמר המלך והוסיף, "לא ניתן ללחוץ על ירדן בסוגיה זו, והתשובה תהיה 'לא'".



כזכור, בית משפט השלום בירושלים קיבל בתחילת השבוע את עמדת המדינה והאריך את צו הסגירה שהוצא למסגד בשער הרחמים שבהר הבית ב-60 יום, זאת בצל המשבר שהחל לפני כשלושה שבועות לאחר שקבוצה של מתפללים מוסלמים נכנסה אל המתחם, שהיה סגור בצו בית משפט במשך 16 שנים, מה שהוביל לעימותים במקום בין מתפללים לכוחות הביטחון. לאנשי הווקף ניתנו 60 יום לתגובה בנושא. 
בתגובתה, ירדן תקפה את החלטת בית המשפט וטענה כי אין לו סמכות לדון בשטח הר הבית, וזאת מכיוון שהוא "שטח כבוש", לטענתה. בהודעת משרד החוץ בעמאן נמסר כי "ירושלים המזרחית, שכוללת את מסגד אל אקצא, היא חלק מהאדמות הפלסטיניות הכבושות מ-1967. האזור אינו כפוף למשפט הישראלי". עוד נמסר השבוע ממשרד החוץ הירדני כי "המסגד הוא חלק אינטגרלי ממסגד אל אקצא, ושטחו 144 דונם. הנהלת הוקף היא המוסמכת הבלעדית לנהל את ענייני המסגד על פי החוק הבינ"ל". משרד החוץ בעמאן דרש מישראל לבטל את ההחלטה וקבע כי כל האחריות על צעד מסוכן זה תוטל על ישראל, כולל שלום מסגד אל אקצא, ש"אין לפגוע בו מבחינה היסטורית או חוקית ויש לשמור על הסטטוס קוו".

בשבוע שעבר אירעה תקרית חריגה בהר הבית כאשר פלסטינים זרקו בקבוק תבערה לעבר עמדת המשטרה במקום. המשטרה פרצה למתחם וסגרה את שערי הכניסה והיציאה למתחם ועצרה שלושה חשודים, שהועברו לחקירה. על פי הפלסטינים, המשטרה דרשה אז מכל המתפללים במסגד אל אקצא לעזוב את המקום.