מעצרו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000), הוארך היום (רביעי) בחמישה ימים לפחות בבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה מייחסת לו כעת את כל העבירות שיוחסו לו בתחילת הפרשה, בהן שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות חמורות נלוות וזאת בנוסף לשיבוש הליכי חקירה. גנור עומת במהלך היום מול העדויות שמסר בעבר והמשטרה ביקשה לבדוק מדוע שינה את גרסתו.

גנור טען בפני המקורבים שאיימו לעצור את בני משפחתו והמשטרה הוליכה אותו והנחתה אותו מה לומר. גורמים המעורים בפרטים דוחים את הטענות, חוזרים ומדגישים שהוא סיפק את הראיות והביא את המסמכים. 
 
גנור נעצר שלשום לאחר שהגיע למשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, וביקש לשנות פרטים מעדותו במסגרת הסכם עד המדינה. גנור טוען כעת שלא שילם שוחד לאף גורם, אלא שילם שכר בגין שירותי ייעוץ לאותם גורמים. בבית המשפט ביקש אתמול נציג המשטרה, רפ"ק צחי חבקין, להאריך את מעצרו של גנור בחמישה ימים, משום שלדבריו "גנור סתר פרטים רבים וראיות משמעותיות מעדותו במשטרה". 

גנור היום בביהמ"ש. צילום: אריאל בשור


חבקין הוסיף: "אתמול זומן החשוד לשיחה במשרדי היחידה, במהלכה הוא העלה גרסה שונה ממה שאמר קודם לכן, ועל כן  נעצר. היחידה החוקרת לא תירתע ותפעל להגיע בכל דרך לחקר האמת. גנור החל לספר סיפור חדש,  אודות חשדות שכבר הועברו לפרקליטות. גנור סתר בצורה מהותית פרטים רבים מעדותו, והפוטנציאל שלו לשבש חקירה גבוה מאוד". פרקליטו של גנור, עו"ד בועז בן צור, שביקש לשחררו, טען בבית המשפט כי גנור עומד מאחורי כל העדויות, אלא שיש לו הסתייגויות על פרשנויות. לדבריו, "הוא לוקח סיכון בלתי מבוטל. אין כאן אלא ניסיון של המשטרה להתחשבן איתו".
 
השופטת עינת רון החליטה לבסוף להאריך את מעצרו של גנור ואמרה: "החשדות שהיו בעבר עומדים גם היום. בשורה התחתונה, בפרשה הזאת טרם נאמרה המילה האחרונה על ידי גורמי האכיפה". בן צור הגיש אמש ערר על המעצר לבית המשפט המחוזי. במשרדי יאל"כ קיבלו בתדהמה את בקשתו של גנור. יחד עם זאת, גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אין בשינוי הגרסה כדי לפגום בתשתית הראייתית שהתבססה בתיק. שכן, מעבר לעדותו של גנור הצליחו החוקרים לאסוף ראיות ולגבות עדויות נוספות שחיזקו את החשדות, כפי שהעלה גנור בעת שחתם על הסכם עד המדינה. 
 
במסגרת חקירת הפרשה מסר גנור למעלה מ-50 עדויות לחוקרי היאל"כ, ורק לאחר שסיים את עדותו החלו במשטרה לבצע מעצרים ולחקור מעורבים בפרשה.  עם תום החקירה החליטו במשטרה להעביר את התיק לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עם המלצה להגיש כתבי אישום כנגד מספר מעורבים מרכזיים. 
 
עדיין לא ברור מדוע החליט גנור לשנות גרסה, ואת השאלה זו תבחן בימים הקרובים המשטרה. יש לציין כי במסגרת הסכם עד המדינה עמו אישר גנור למשטרה ולפרקליטות להשתמש בגרסה שלו במלואה, ובראיות שפרש בפניי החוקרים, גם אם יחליט לחזור בו מההסכם.