שנה בלבד אחרי אסון נחל צפית, ונראה שהלקח לא נלמד, לפחות לא בכל המכינות: מושיק וולף, מנהל מכינת "אשר בו הרוח" במצפה רמון החליט להתנתק ממשרד החינוך, וזאת בעקבות מה שהוא מגדיר כפיקוח יתר של משרד החינוך, ונהלי בטיחות מוגזמים. במכתב ששלח וולף להורי תלמידי המכינה, ופורסם הערב (רביעי) במהדורת "החדשות", הסביר את העזיבה בכך שטען שנהלי הבטיחות לא מאפשרים לו ליצור "שינוי אופי" בתלמידי המכינה. כזכור, באסון נחל צפית נהרגו תשע חניכות וחניך מכינת בני ציון לאחר שנשטפו בהצפת נחל לאחר שעל פי החשד מנהל המכינה לא נשמע לאזהרות הגורמים האחראיים בנוגע לסכנת הצפה באזור.



"בימים הקרובים תקבלו מכתב ממשרד החינוך שאומר שהם הפסיקו לקחת אחריות עלינו ושכועסים על שלא חתמתי על נהלי הבטיחות שלהם" פתח וולף את מכתבו והוסיף, "משרד החינוך., בגלל האסון שקרה בנחל צפית, השתגע והחמיר נהלים שלא מאפשרים לנו כמכינה לתפקד ולעשות את השבועות שטח שלנו כפי שאנחנו עושים".

"דמיינו שאין שבועות הישרדות ואם יש אז יש אוכל, ואסור לישן על גחלים, ואסור ללכת בגשם", הוסיף מנהל המכינה, "אם נקיים את ההוראות שלהם, אף אחד לא ימות ולא ייפצע, אבל גם לא ייעשה מכינה - הוא יהיה בכיתה י"ב פעם שנייה. שינוי לא יהיה, עיצוב אופי לא יהיה. בעצם ברחנו ממשרד החינוך כי הם הגזימו, ספינות לא ייטבעו בסגרה כשהן קשורות בנמל, אבל לא לשם כך נועדו. הסירו דאגה", כתב.

בשיחה עם "החדשות", חזר וולף על הביקורת שהפנה למשרד החינוך, תוך שהוא טוען שהמכינות האחרות הן "קייטנות". "נחל צפית שיגע פה את כל את כל המערכת זה הפך את המכינה שלי... המכינה שלי היא מכינה אחרת לגמרי מכל המכינות האחרות, אנחנו קוראים לכל השאר קייטנות. הם אמרו שאני לא יכול להוציא סדרות ניווט בגלל שהם בפאניקה כי משווים אותי לקייטנות אחרות שלא יודעים לתפקד בזמן אמת. פשוט לקוח את המטוטלת ממצב שהם לא יודעים לעשות כלום, למצב שהם רוצים בקרה עודף והפכו אוצם לכיתות י"ג, אשכרה בית ספר. אז ברחתי מהם כנשוך נחש".